Podle studie bude letošek rokem reklam v mobilu a posílení televize

Praha – Rok 2009 přinese konzumentům médií reklamu do mobilu, přitáhne je k televizi a posílí vliv internetových rádií. Tyto nastupující trendy uvádí ve své studii společnost Deloitte. Zároveň podotýká, že si média budou muset poradit s celosvětovou finanční krizí.

„V nadcházejícím roce očekáváme, že bude sektor médií poznamenán zničujícími makroekonomickými podmínkami. Neměli bychom však zapomínat, že potřeba informovat a bavit nás zůstává pro tento sektor stále stejně důležitá,“ uvádí se ve studii.

Na krizi mohou podle mediálních vědců vydělat především televize. Spotřebitelé totiž budou více zůstávat doma a spíše si zapnou své přijímače. „V roce 2009 naroste celková sledovanost na jednoho diváka pravděpodobně o 30 minut týdně. Nastává tedy vhodný čas pro to, aby si televize udělala odstup od ostatních médií a aby nejsilnější hráči investovali do obsahu, smluv a aktualizace infrastruktury,“ míní Deloitte.

Zadavatelé reklamy zřejmě letos začnou posílat více inzerátů do mobilních telefonů. Mobilní telefony jsou totiž všudypřítomné, a proto nyní více než kdy jindy mohou být použity pro šíření reklamy. Podle Deloitte v současné době panuje i ustálený názor na to, jakou reklamu lze prostřednictvím mobilu šířit, a jakou nikoli.

Rozmach by podle Deloitte mohla zaznamenat internetová rádia, která je možné poslouchat v jednu chvíli po celém světě. „Díky 1,5 miliardy uživatelů internetu po celém světě, z nichž mají dvě třetiny širokopásmový přístup, by mohl příští rok vzrůst adresovatelný trh pro on-line rádio o 20 procent,“ píše se ve studii.

Prognózy pro rok 2009 vycházejí z rozhovorů s klienty členských společností skupiny, z informací poskytnutých více než 6000 partnery a manažery specializovanými na telekomunikace a média z členských společností Deloitte, z diskusí s analytiky z daného odvětví i z rozhovorů s předními manažery z celého světa.