Primě loni o čtvrtinu stouply tržby, zisk byl nižší

Praha - Televize Prima loni zastavila pokles tržeb; v meziročním srovnání obrat především díky reklamě vzrostl o čtvrtinu na zhruba 2,76 miliardy korun. Zisk před zdaněním (EBITDA) ale firmě klesl o 66 milionů na 423 milionů Kč.

Nárůst tržeb byl tažen z velké části zvýšením ceny reklamy od ledna 2008 v průměru o 20 až 25 procent. Současně však Primě rostly i náklady na výrobu a vývoj programů, běžný provoz a marketing. Další důležitý ukazatel výkonnosti podniku, marže, u Primy meziročně poklesl z 22 na 15 procent.

Televizi se podle deníku především nepodařilo zastavit odliv diváků - podíl Primy na televizním trhu klesl z 19,4 na 17,9 procenta. Pro nízkou sledovanost a komerční výkon Prima kupříkladu na konci roku 2008 musela ukončit zábavnou soutěž Ber nebo neber či talkshow Pustit žilou.

Rostoucí náklady šly údajně také na vrub přípravám na digitalizaci. „Provozní výsledky v posledním čtvrtletí 2008 odrážejí investice do přípravy nového kanálu, který odstartuje v roce 2009,“ uvedla mateřská společnost MTG. Podle Singera půjde o televizi Prima Cool, určenou pro mladé a muže. Vysílat by měla začít na počátku dubna.

Vydáno pod