Televize Óčko chce měřit svou sledovanost peoplemetry

Praha - Hudební televize Óčko zvažuje, že začne svoji sledovanost měřit elektronicky prostřednictvím takzvaných peoplemetrů. Podle výkonného ředitele Hynka Chudárka to zvažuje televize hlavně kvůli velmi rychle stoupající sledovanosti. Óčko by měřením pomocí peoplemetrů chtělo přilákat mediální agentury. Zájem televize je podle Chudárka vážný, informoval server Euro.cz.

„Naše sledovanost rapidně narůstá, proto zvažujeme, že vstoupíme do peoplemetrového měření. To by nám umožnilo oslovit zadavatele reklamy a mediální agentury, kteří u nás doposud neinzerovali,“ řekl serveru Chudárek.

Peoplemetrové měření sledovanosti pracuje s online informacemi z 1650 domácností, jejichž složení odráží strukturu a chování české televizní populace. Peoplemetrový systém provozuje společnost Mediaresearch, zadavatelem výzkumu je Asociace televizních organizací (ATO). Členy asociace jsou zatím Česká televize, Nova a Prima.

„Začali jsme s nimi jednat o podmínkách našeho možného zapojení do systému. Zatím jen rámcově, abychom měli představu o důležitých aspektech. Náš zájem je však vážný,“ sdělil podle serveru Chudárek. Jako klíčová otázka se momentálně jeví finanční náročnost. Velké televizní stanice investují do měření několik desítek milionů korun ročně.

Pokud se Óčko patřící do mediální skupiny Mafra s asociací ATO dohodne, počítá Chudárek s tím, že do systému peoplemetrového měření vstoupí letos na podzim nebo na jaře příštího roku. V současnosti měří hudební kanál svou sledovanost formou dotazníků v rámci průzkumu Media Projekt, podle něhož se na Óčko dívá denně téměř čtvrt milionu lidí a alespoň jednou měsíčně tento kanál naladí více než 1,6 milionu diváků.