YouTube nabízí celovečerní filmy

Los Angeles - Na internetovém portálu domácího videa YouTube můžete shlédnout už i celovečerní filmy a televizní pořady. Podnik současně v noci na dnešek uvedl, že rozšiřuje i reklamní služby a že má více než desítku nových dodavatelů materiálu. Video s větší délkou je ke shlédnutí na adrese www.youtube.com/shows. Jde o další odklon od původního záměru YouTube být centrem videa s amatérskými domácími klipy, díky nimž získal popularitu.

Zároveň jde o další iniciativu YouTube, jak zvýšit tržby a zisk. Minulý týden YouTube například oznámila, že se kvůli hudebním klipům spojila s Universal Music Group.

Je to první krok na dlouhé trati, uvedl jeden z manažerů YouTube Shiva Rajaraman. Filmové tituly dostupné při čtvrtečním spuštění služby byly většinou staršího data a dají se zhlédnout i jinde na webu. Ze seriálů je to například Ženatý se závazky a mezi filmy například Casino Royale či Cliffhanger.

Nabídkou se rozšířila dosavadní partnerská spolupráce s filmovými studii, jejichž mateřskými firmami jsou Sony, CBS, Metro-Goldwyn-Mayer, Liberty Media a další. YouTube dále oznámil, že má dalších 13 partnerů. Přibyly například Discovery Communications a National Geographic. O příjmy z reklamy se bude YouTube dělit s dodavateli filmového materiálu.

Zpráva YouTube přišla ve stejný den, kdy její mateřský podnik Google představil solidní čtvrtletní výsledky hospodaření. Zisk Googlu stoupl v prvním čtvrtletí meziročně o devět procent na 1,42 miliardy dolarů. Google koupil YouTube v roce 2006 za 1,76 miliardy.