Zároveň jde o další iniciativu YouTube, jak zvýšit tržby a zisk. Minulý týden YouTube například oznámila, že se kvůli hudebním klipům spojila s Universal Music Group.
Je to první krok na dlouhé trati, uvedl jeden z manažerů YouTube Shiva Rajaraman. Filmové tituly dostupné při čtvrtečním spuštění služby byly většinou staršího data a dají se zhlédnout i jinde na webu. Ze seriálů je to například Ženatý se závazky a mezi filmy například Casino Royale či Cliffhanger.
Nabídkou se rozšířila dosavadní partnerská spolupráce s filmovými studii, jejichž mateřskými firmami jsou Sony, CBS, Metro-Goldwyn-Mayer, Liberty Media a další. YouTube dále oznámil, že má dalších 13 partnerů. Přibyly například Discovery Communications a National Geographic. O příjmy z reklamy se bude YouTube dělit s dodavateli filmového materiálu.
Zpráva YouTube přišla ve stejný den, kdy její mateřský podnik Google představil solidní čtvrtletní výsledky hospodaření. Zisk Googlu stoupl v prvním čtvrtletí meziročně o devět procent na 1,42 miliardy dolarů. Google koupil YouTube v roce 2006 za 1,76 miliardy.