Česká reklama se dostala do finále na festivalu v Cannes

Praha/Cannes (Francie) - Finále mezinárodního festivalu reklamy v Cannes proběhne za účasti českého zástupce. Ve hře o sošku lva totiž nadále zůstává agentura Euro RSCG, která se účastní soutěže s reklamním snímkem pro Národní muzeum v kategorii film. "To, že se dostal český zástupce na takzvaný short list - tedy na listinu vybraných tvůrců, ze kterých se ve druhém kole rozhodne o vítězi, je úspěch. Pokud by dokonce získal cenu, byl by to ohromný úspěch," řekl René Jež z PR klubu s tím, že za dosavadních pět ročníků, kterých se čeští tvůrci zúčastnili, získali pouze dvě bronzové sošky.

O vítězi v kategorii Film se mezi 13 finalisty rozhodne v sobotu. Euro RSCG je tak letos jediným českým zástupcem z celkem 34, který postoupil do finále. V dané kategorii mu konkurovalo dalších 3454 soutěžících. 

Šestapadesátý ročník prestižního festivalu začal minulou neděli. Letos se o ceny ucházelo na 22 652 příspěvků, což je zhruba o pětinu méně než loni. Podle organizátorů za tím stojí ekonomická krize.