McGraw-Hill se snaží prodat časopis BusinessWeek

New York - Americká společnost McGraw-Hill Cos se snaží prodat svůj ekonomický časopis BusinessWeek. Pro tento účel si najala investiční banku Evercore, podle listu Financial Times je ale možné, že kvůli ztrátám, které BusinessWeek nashromáždil, nakonec časopis neprodá za více než za symbolický jeden dolar (asi 19 Kč). McGraw-Hill se snaží časopis prodat v nejméně vhodné době. Kvůli krizi klesají příjmy z prodeje reklamy, které se snižovaly už předtím. Na trhu ale ani není dostatek firem, které by měly skutečný zájem o koupi novin nebo časopisu.

Evercore Partners patří k takzvaným butikovým bankám, tedy mezi menší finanční instituce, které poskytují komplexní služby a klientovi se věnují do posledního detailu. McGraw-Hill uvedla, že pro BusinessWeek „zkoumá strategické možnosti“. Tento eufemismus firmy často používají, když se chystají k prodeji majetku. Nic bližšího firma neuvedla, zástupci Evercore Partners odmítli informace komentovat úplně.

BusinessWeek je ztrátovým časopisem

Analytik Peter Appert z investiční banky Piper Jaffray odhaduje, že časopis ročně prodělá deset až 20 milionů dolarů (186 milionů až 372 milionů Kč ročně) při tržbách zhruba 130 milionů dolarů.

„Prodej časopisu BusinessWeek by byl pro McGraw-Hill příznivý. Zbaví se tím ztrátového byznysu a management se bude moci věnovat důležitějším věcem,“ řekl Appert. „Investoři zároveň uvidí, že firma se aktivněji snaží optimalizovat portfolio,“ dodal.

Časopis BusinessWeek byl založen v roce 1929 a podle svých webových stránek má nyní každý týden asi 4,8 milionu čtenářů ve 140 zemích světa. Jméno si vybudoval na článcích o podnikání a financích, které směřuje na investiční komunitu, ale i na širokou veřejnost, která má zájem o dění na akciových trzích a o investice obecně.