ČT v příštím roce vyčlení na digitalizaci 95 milionů

Praha - Česká televize příští rok utratí 95 milionů korun za informační kampaň k přechodu na digitální televizní vysílání a služby spojené s digitalizací. Tento rozpočet schválila Národní koordinační skupina pro digitální vysílání (NKS), informoval mluvčí projektu digitalizace Rostislav Starý. Rozpočet zvláštního účtu ČT pro rok 2010 musí ještě schválit vláda. Z celkové částky podle Starého půjde 59,75 milionu korun na informační kampaň, 21 milionů na podporu specifických skupin obyvatelstva, zdravotních zařízení a ústavů sociální péče. Zbylých 14,25 milionu je určeno na úhradu DPH.

„Pokles z příjmů reklamy jsme společně s Českou televizí předvídali. Že budeme v roce 2010 pracovat v informační kampani s menšími prostředky proto efektivitu kampaně nijak neohrozí, byli jsme na tuto situaci připraveni,“ komentoval návrh rozpočtu národní koordinátor Zdeněk Duspiva.

Ještě v letošním roce se NKS zaměří na přechod na digitální vysílání v Praze a Středočeském kraji, který má nastat 31. října vypnutím analogového vysílače Praha-Cukrák a dalších vysílačů v této oblasti. Dále se NKS podle Starého zaměří na zahájení kampaně na Sušicku, kde zemské analogové vysílání skončí 28. února 2010.