Češi milují Facebook. Jsou jich dva miliony

Praha – Podhoubí pro růst internetové sociální sítě Facebook je v České republice více než dobré. Jeden z největších fenoménů posledních let využívá až 40 procent zdejší webové populace, což činí asi dva miliony uživatelů. Upozorňují na to Hospodářské noviny. Vedení Facebooku si klade za cíl do konce příštího roku obsloužit 1,5 miliardy uživatelů po celém světě.

Zástupci Facebooku pro střední a východní Evropu, Blake Chandlee a Mark Cowan, kteří vystoupili na čtvrteční konferenci Facebook Now v Praze, upřesnili, jakým směrem se bude oblíbená sociální síť v dalších měsících ubírat. Česká pobočka se podle Chandleeho zakládat sice nebude, server však hodlá spolupracovat s místní mediální agenturou.

Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg totiž razí tvrzení, že vytváření kamenných poboček je pro jeho web neefektivní. „Fungujeme jinak a klasických kamenných filiálek máme po světě jen šest,“ vysvětlil Chandlee.

Reklamu pro české a polské firmy bude na Facebooku nyní prodávat společnost ARBOinteractive. Vedle kontextové inzerce by neměla chybět možnost videoreklamy nebo dotazníky mezi uživateli. Podle ARBA je prostor pro reklamu velký – Češi na Facebooku průměrně tráví 27 minut. „Téměř 60 procent českých uživatelů přistupuje na Facebook každý den, 84 procent pak aspoň jednou týdně. To je snad s výjimkou Skandinávie největší aktivita na světě,“ tvrdí Cowan.

Zdejší internetová populace je Facebookem třeba na rozdíl od Poláků uhranuta. Našich sousedů je s více než 38 miliony obyvatel na serveru pouhý milion.