Zazní hudba století minulého - vysílá Retro Music Television

Praha - Klip s písní Depeše v podání Marty Kubišové zahájil dnes před polednem vysílání nové české hudební televize Retro Music Television, která bude nabízet tuzemskou i zahraniční hudbu 60. až 90. let. Dvacet čtyři hodin denně zde diváci mohou sledovat videoklipy a tematické pořady s kapelami a hudebníky. První dva měsíce bude vysílání volně přístupné, pak se stane součástí doplňkových balíčků TV operátorů. Novináře o tom informoval člen týmu stojícího za vysíláním Jiří Němeček. Více informací k programu mohou diváci najít na retromusic.cz.

„Program nebude přerušovaný žádnými SMS soutěžemi ani komerčními nabídkami, hlavní roli hraje hudba,“ řekla další členka týmu Retro Music Television Lenka Tesařová.

Vysílání Retro Music Television připravila skupina lidí, která rozjížděla hudební televizi Óčko. „Program naplňuje heslo: Konečně uvidíte hudbu, na které jste vyrůstali. Provedeme diváky kvalitní muzikou, která většinou ve své době neměla na obrazovkách Československé televize šanci,“ podotkl za novou televizi Pavel Attel.

Události, komentáře o tom, proč táhne retro (zdroj: ČT24)

Ve vysílání diváci uvidí bloky věnované například rokenrolu, soulu, punku či hard rocku, filmovým hitům, slavným duetům, animovaným klipům, písním od táboráku i kapelám, které se proslavily pouze jedním hitem. Hudebním šéfdramaturgem televize je Radek Tomášek, známý jako bubeník skupiny Clou. Grafiku inspirovanou pop-artem 60. let vytváří Boris Belan, Josef Lepša a Lukáš Urbánek. Retro Music Television nebude mít klasické moderátory.

Od června si budou diváci muset zaplatit

Do 31. května je vysílání na satelitu volné, poté bude zakódováno a stane se součástí placené nabídky Skylink MULTI. S dalšími satelitními a kabelovými operátory již zástupci nové televize zahájili nebo v nejbližších dnech zahájí jednání o zařazení programu do programových nabídek. Plánují i internetové vysílání.

Podle Němečka stál rozjezd nové televize sumu „v řádu milionů korun“. „Hlavním zdrojem příjmů by měli být kabeloví operátoři, nechceme zahltit vysílání reklamou,“ uvedl Němeček.