Yahoo Japan chce využívat technologii od Googlu

Tokio - Společnost Yahoo Japan, která je největším internetovým portálem v Japonsku, začne používat technologii svého rivala Google pro vyhledávání i pro zobrazování reklamy. Chce si tak udržet první místo na japonském trhu a zlepšit funkčnost svého systému. Yahoo chce mít ale i nadále pod kontrolou, jak se výsledky vyhledávání budou zobrazovat uživatelům. Oznámení japonské součásti Yahoo je dost překvapivé. Partnerská společnost Yahoo v USA totiž spolupracuje se společností Microsoft, což je hlavní konkurent Googlu. Yahoo Japan ale věří, že vztahy s americkou Yahoo tím neutrpí.

Yahoo bude software společnosti Google využívat na základě licence k vyhledávání internetových stránek a reklamy, které budou nejlépe vyhovovat požadavkům zadaným ve vyhledávání. Google sdělil, že jeho vyhledávací technologie bude moci výsledky na japonském internetu získávat i z Yahoo Japan, včetně stránek Yahoo určených pro aukce a nákupy.

Yahoo Japan používá vyhledávací technologii americké Yahoo. Spolu s Googlem tak nyní bude mít vliv na velkou část internetového vyhledávání v Japonsku. Americká Yahoo chce zůstat strategickým partnerem japonské Yahoo a dál v ní bude mít i významný podíl. Podobně Yahoo Japan bude nadále používat logo Yahoo.

Americká Yahoo loni v červenci podepsala s Microsoftem desetiletou smlouvu, která jí má pomoci ročně ušetřit stovky milionů dolarů. Microsoft chtěl Yahoo v minulosti už několikrát převzít, jeho snaha ale skončila jen u vzájemné spolupráce. Yahoo se nelíbilo, že Microsoft za ni nabízí příliš málo. Společnost Yahoo vlastní v Yahoo Japan více než třetinu akcií, a je tak jejím druhým největším akcionářem. První je Softbank.