iHNed.cz změní vzhled, iDnes.cz prohloubí regionální zpravodajství

Praha - Zpravodajský portál Hospodářských novin iHNed.cz připravuje rozsáhlé změny svého vzhledu, aby lépe vyhovoval cílové skupině návštěvníků. Čeká na výsledky tendru na dodavatele konzultačních služeb a designu nového webu, jeho přeměna by měla skončit na jaře příštího roku. Informoval o tom šéfredaktor Hospodářských novin Petr Šimůnek. Od září letošního roku plánuje změny také server iDnes.cz, který připravuje pro čtenáře 14 regionálních mutací.

„Nyní procházíme hloubkovou integrací. Lidé, kteří pracují v novinách, budou zároveň pracovat i pro web,“ uvedl Šimůnek. V budoucnu tak bude vytvořen jeden velký newsroom, který bude dodávat informace do novin, na web a do mobilních telefonů či iPodů.

Podle Šimůnka by se měl iHNed.cz do jara 2011 přeměnit na server pro ekonomickou a intelektuální elitu české společnosti, který bude zaměřený na zpravodajství a byznys.

iDnes.cz slibuje podrobné informace z regionů

Portál iDnes.cz tento týden oznámil, že pro čtenáře chystá podrobné regionální zpravodajství. Na stránce Kraje.idnes.cz si budou čtenáři od září moci vybrat kraj, ze kterého chtějí znát „lokální události, aktuality z regionální kultury a sportu, nabídky zaměstnání a nemovitostí z okolí a další aktuální i servisní informace“, uvádí iDnes.cz.

Největším konkurentem pro regionální iDnes.cz bude portál Deník.cz spojený s vydavatelstvím Vltava-Labe-Press, které vydává kolem 100 regionálních titulů, z toho 72 regionálních deníků, 23 týdeníků. Začátkem června spustil regionální zpravodajský web také server Týden.cz vlastněný vydavatelstvím Mediacop. Na adrese Zpravyznasiulice.cz mohou lidé podávat informace o tom, co se děje například v okolí jejich bydliště. Stránky jsou zatím zaměřeny jenom na Prahu, do budoucna by se mohly rozšířit i do dalších velkých měst v České republice.

Podobný projekt už v ČR existuje. Provozuje ho na webu Naseadresa.cz společnost PPF Media, která nabízí lokální zpravodajství zatím ve čtyřech pilotních okresech, kterými jsou Ústí nad Labem, Teplice, Olomouc a Kroměříž. „Naším cílem je rozšířit tuto nabídku pod značkou Naše adresa do všech okresů České republiky, nyní upřesňujeme nasazení v místech, která chceme stihnout ještě v letošním roce,“ uvedl šéfredaktor PPF Media Petr Šabata.