Twitter usnadní prohlížení fotografií a videa

San Francisco - Americký internetový server Twitter se promění z centra pro zasílání textových vzkazů na multimediální webový prostor. Twitter se rozšíří o nové podokno, které jeho 160 milionům uživatelů usnadní prohlížení fotografií a videa. Nové možnosti mají přimět uživatele Twitteru, aby na něm trávili více času a častěji se na něj vraceli. Podle plánů Twitteru to má zvýšit jeho atraktivitu pro zadavatele reklam a posílit jeho pozici významného komunikačního centra.

Předpokládá se, že se vzhled stránek Twitteru změní během několika dnů. Webová stránka Twitteru se rozdělí na dvě podokna. V jednom se budou ukazovat textové vzkazy, kterých přes portál denně projde kolem 90 milionů, a ve druhém se ukážou obrázky z textu. Dosud se většina odkazů na fotografie a video zobrazovala na jiných portálech.

Soukromý Twitter teprve před pěti měsíci dovolil, aby se reklama zobrazovala u omezeného množství vzkazů. Většinu příjmů má z dohod o sdílení dat se společnostmi jako Google a Microsoft. Spoluzakladatel Twitteru Biz Stone uvedl, že podnik nejprve musí rozvinout svůj podnikatelský model, než pustí své akcie na burzu.