Milovníci reklam měli svou noc

Praha - Pátý ročník Noci reklamožroutů pojatý jako „noc filmových zázraků“ přilákal dnes do pražského multikina Palace Cinemas Slovanský dům na 3000 milovníků filmové reklamy. Pořadatelé jim připravili bezmála šestihodinový blok projekcí pěti stovek reklam v deseti kinosálech; byly mezi nimi nejlepší i nejhorší reklamy z celého světa. Peníze pro svou kampaň proti rakovině prsu převzala zpěvačka Anna K., která sama se zhoubnou nemocí bojuje.

Když reklama běží v televizi, dvě třetiny Čechů okamžitě přepnou na jiný program. Přesto se najdou lidé, kteří za její sledování zaplatí i stokoruny - behěm jedné noci tak mohou zkonzumovat pětistovku reklamních spotů.

Potlesk spokojených fanoušků sklidila zejména reklama na kávovary a kávu s herci Georgem Clooneym a Johnem Malkovichem, velký ohlas měly ale i automobilové reklamy a spoty upozorňující na sociální a humanitární projekty. Mladí diváci dávali troubením na malé trumpety najevo, že se jim reklamy líbily. Lidé přecházeli mezi sály a „lovili“ zajímavé reklamy vytvořené různými světovými agenturami v různých obdobích. „Koktejl reklam pro každý ročník míchá pan Jean Marie Boursicot, který je vybírá ze své filmotéky zahrnující přes 800.000 spotů z 65 zemí. Každý rok k nim přibude až 25 tisíc nových,“ řekla za organizátory Alice Daňková.

Reportáž Zuzany Luňákové (zdroj: ČT24)

Noc reklamožroutů doprovodil hudební program, v němž vystoupilo duo violoncellistek Femme 2 Fatale. Zpěvačka Anna K. sama nekoncertovala, ale převzala šek na podporu kampaně Chceš žít jako já?, která připomíná ženám důležitost preventivního vyšetření prsou. Palace Cinemas podporuje projekt ve svých kinech, dvacetikoruna z každé vstupenky jde na charitu; na šeku dnes bylo 40 tisíc korun. Návštěvníci tak podpořili nákup speciálního přístroje, který bude sloužit k diagnostice nádorů prsu.

První „noc reklamožroutů“ se v zahraničí poprvé uskutečnila právě před 30 lety, v Česku se letos koná popáté. Milovníci reklam, kteří dnes nemohli přijít na pražské promítání, nebo si zážitek chtějí zopakovat, mohou jet 27. října do Brna, kde se reklamy budou promítat v multikině Palace Cinemas Velký Špalíček.