ČT má nové weby

Praha - Česká televize změnila svoji online komunikaci s diváky i uživateli internetu. Titulní strana webu České televize nabízí přehlednější služby a strukturu. Titulní strana webu promuje hlavní pořady a události z programů ČT, diváci dostávají více přesných tipů na aktuální pořady i ty umístěné v internetovém úložišti iVysílání. Weby budou rovněž pevněji svázané se sociálními sítěmi a aplikacemi v telefonech. Každý ze čtyř programů ČT má od ledna svůj speciální web, programy ČT1 a ČT2 mají nový design, ČT24 a ČT4 se dočkají nového vzhledu v příštím čtvrtletí. Na dotazy ohledně novinek ČT odpovídal ředitel Nových médií ČT Milan Fridrich v on-line rozhovoru na ČT24.

„Na titulní straně je přehledně přesně to, v čem je síla ČT a co lidé očekávají od internetu – rychlé vizuální info o hlavních pořadech, audiovizuální obsah čerstvě odvysílaných pořadů a archiv v iVysílání a samozřejmě zprávy, sport, regionální servis a počasí. Stavíme weby na nejsilnějších stránkách programu,“ říká výkonný ředitel ČT Nová média Milan Fridrich.

Nové weby odrážejí trendy ve světě internetu a posilují podporu programů a pořadů České televize v online světě. „Chtěli jsme, aby web odpovídal tomu, že jsme Česká televize, že vytváříme audiovizuální obsah. Chceme tam dát maximum pořadů, prezentovat program, který ČT na svých čtyřech programech vysílá. Chceme doporučovat věci z iVysílání. Chceme, aby si člověk mohl vytvořit vlastní personalizovaný web,“ uvádí Fridrich.

Milan Fridrich, výkonný ředitel ČT Nová média:

„Nové weby, včetně těch, co vzniknou, by měly ukázat ČT jako veřejnou službu, která umí dělat atraktivní pořady i pro internetového diváka. Nechceme jen hezčí weby, smyslem je modernizovat a prohloubit online komunikaci televize a diváků.“

Mezi novinkami na titulní straně je například rubrika Osobnosti doporučující, kde se budou nabízet tipy na pořady uložené výhradně v iVysílání. „Spousta lidí se už neorientuje, jde jen na aktuální věci. Skrze známé osobnosti se pokusíme ukázat, co všechno skrývá unikátní archív ČT na internetu,“ zdůraznil Fridrich.

Titulní strana webu i stránky ČT1 a ČT2 budou svojí strukturou vybízet ke sledování pořadů nejen v televizi, ale přímo na internetu nebo v multimediálních tabletech a chytrých telefonech. „Fandíme klasické televizi a kolegům, co tvoří programové schéma, ale musíme nově počítat s lidmi, kteří ji za počítač už nevymění. Proto je tady divize ČT Nová média. Pořady, zprávy a přenosy vysílané v ČT dostane k divákovi na nových platformách a Česká televize tak začne plnit veřejnou službu novým způsobem,“ dodává ředitel nových médií.

iVysílání mění strukturu i formát videí

K tomu bude sloužit především nová podoba iVysílání, kterou ČT spustí během ledna. V současnosti je v testovacím provozu. Populární služba iVysílání mění strukturu, barevné naladění, design a hlavně bude technicky zdatnější. Novinkou je personalizace a roztřídění pořadů do přehledných boxů.

ČT se navíc rozhodla pro přechod ze stávajícího videoformátu Windows Media (WMV) na Flash video (FLV), přesněji formát H.264. Překódovala tak veškerý dosavadní videoobsah do nového formátu pro webový streaming. Musela tak překódovat obsah rovnající se 1 378 dnům, což odpovídá téměř čtyřem letům celodenního přehrávání.

Co do datového objemu se jedná o 54 TB. Nové iVysílání nabídne také vysílání vybraných pořadů ve vysokém rozlišení obrazu (HD). „Portály ČT24 a ČT4 a iVysílání jsou také zdrojem pro aplikace pro tablety, jakým je iPad a chytré telefony. Během prvního kvartálu Česká televize pronikne s těmito weby do několika operačních systémů, včetně Androidu, Symbianu 3, a chystáme další novinky pro iPhone a iPad. Nové weby jsou navrženy tak, aby tyto aplikace byly mediálně co nejatraktivnější a uživatelsky snadno ovladatelné,“ doplňuje Fridrich.