Revoluce v novinách. Murdoch je vydává jen pro iPad

New York - Mediální magnát Rupert Murdoch představil nový deník určený jen pro tablet iPad. List nazvaný prostě The Daily (Deník) by podle názoru některých odborníků mohl představovat přelom v podnikání vydavatelů. Mohlo by prý jít o cestu, jak oživit skomírající prodeje novin. Titulní straně prvního vydání vévodí události v Egyptě. List využívající možností dotykového displeje iPadu bude dostupný bude jen v USA za týdenní předplatné ve výši 99 centů (kolem 17,50 koruny). Roční předplatné pak přijde na 39,99 dolaru. První dva týdny bude The Daily zdarma.

Noviny by v sobě měly spojovat ta nejlepší témata z bulvárního tisku i seriózních novin. Jeho vedoucí redaktoři pocházejí z britských bulvárních novin The Sun a z amerického deníku The New York Post. Oba deníky patří pod NewsCorp. Články The Daily doplňují videa, infografiky či fotografie ve vysokém rozlišení. Záměrem tvůrců nového listu je, aby byl co nejvíce interaktivní.

Rupert Murdoch o The Daily:

„Nepotřebujeme žádný papír, žádné tiskařské lisy za miliony dolarů, žádná nákladní auta na rozvoz. Úspory předáme čtenářům, kteří budou platit jen 14 centů denně.“

Reportáž Jana Beránka (zdroj: ČT24)

Murdoch řekl, že přípravy nového deníku přišly na 30 milionů dolarů. Jeho týdenní provoz pak bude stát půl milionu dolarů. Náklady jsou prý tak nízké, že se Murdoch neobává, že by nový titul byl prodělečný. Za úspěch nicméně bude považovat, pokud se mu podaří získat miliony čtenářů. „Ambice jsou vysoké, náklady nízké,“ podotkl Murdoch.

Firma na přípravě deníku úzce spolupracovala s Applem. Uvedení nového listu se původně měl před dvěma týdny zúčastnit šéf výrobce iPadu Steve Jobs, kvůli jeho zdravotním problémům byl ale nakonec start nového titulu odložen. Dnes Jobse zastoupil viceprezident Applu pro internetové služby Eddy Cue.