Reklamu v ČT bude i nadále prodávat Media Master

Praha - Reklamní prostor v České televizi bude i nadále prodávat společnost Media Master. Vybrána byla na pět let. Smlouva počítá i s možností, že Poslanecká sněmovna rozhodne o tom, že reklama zůstane na ČT kratší dobu. Společnost MediaPlatform, která se tendru také účastnila, byla vyřazena kvůli nevyhovující pojišťovací smlouvě. O tom, zda smlouva vstoupí v platnost, musí ještě rozhodnout Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

ČT vybrala Media Master jako jediného uchazeče, který předložil úplnou nabídku. Druhý uchazeč, MediaPlatform, byl při zasedání výběrové komise z tendru vyřazen, protože předložil nevyhovující pojišťovací smlouvu. „Jako komisi nám nezbylo nic jiného než nabídku vyřadit,“ řekl obchodní ředitel ČT Robert Kvapil.

Tendr na prodej reklamního času byl vypsán loni na jaře, tehdejší smlouva měla platnost pouze do konce loňského prosince. Přihlásili se do něj dva uchazeči, a to právě Media Master a MediaPlatform. V září 2010 zasedla výběrová komise, ale vzhledem k tomu, že ÚOHS napadl jedno z kritérií výběrového řízení, nebylo možné ve výběru pokračovat. Platnost smlouvy tak byla prodloužena do konce výběrového řízení.

V březnu však Rada ČT televizi doporučila, ať ukončí výběrové řízení i přesto, že ÚOHS ve věci tendru ještě nerozhodl. „V tuto chvíli čekáme, jak se ÚOHS vyjádří, protože smlouvu ještě uzavřít nemůžeme,“ řekl Kvapil. Proti výsledku výběrového řízení se může odvolat i společnost MediaPlatform. Smlouva tak může vstoupit v platnost, až ÚOHS rozhodne.

Výnosy z reklamy poklesnou

Česká televize odhaduje, že letos jí výnos z reklamy kvůli ekonomické recesi v minulých letech klesne o devět procent na 480 milionů korun. Tyto peníze jsou určeny hlavně pro Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie a na rozvoj digitálního televizního vysílání. Reklama by měla z ČT zmizet po skončení procesu digitalizace vysílání, ve sněmovně ale leží novela, podle níž by reklama v ČT zůstala.