Začíná reklamní hemžení PIAF

Praha – V Praze začíná mezinárodní festival reklamy PIAF. Do české metropole přivádí desítky zahraničních odborníků na reklamu a marketing. Mezinárodní soutěž je rozdělena do 14 kategorií. O výsledcích rozhodne mezinárodní porota v čele s Michaelem Conradem, který je považován za jednu z nejuznávanějších osobností světové reklamy. PIAF navíc do Prahy nalákal 13 předních producentů reklamních filmů z celé Evropy. Současně s festivalem probíhá v Praze valná hromada Evropské asociace producentů komerčních filmů. Pro veřejnost se promítají produkčně nejzdařilejší spoty ve středu zdarma ve Veletržním paláci.

„Porota složená z mezinárodně uznávaných kreativních tvůrců a marketingových manažerů oceňovaných značek vyhodnotila v závěru dubna celkem 361 přihlášek od 92 agentur z 33 zemí světa. Z toho 150 přišlo z Česka,“ uvedl mluvčí PIAF Jan Patera. Nejvíce „želízek v ohni“ mají nyní z Čechů hlavně agentury Y&R Brands, Ogilvy, Saatchi&Saatchi, Leagas Delaney a Mark BBDO.

Zatímco loni měl první ročník soutěže PIAF spíše regionální charakter, letos akce do Prahy přilákala i reklamní tvůrce například ze Spojených států, Brazílie, Izraele či Austrálie. „Z celkového pohledu jsme oproti loňsku zaznamenali pokles počtu přihlášek o pět procent. Podobně jako jiné světové reklamní soutěže,“ podotkl ředitel festivalu PIAF Marek Hlavica.

PIAF se zaměřuje také na reklamní producenty

Festival reklamy PIAF letos nově spolupracuje s Evropskou asociací producent komerčních filmů (CFP-E), která sdružuje přední tvůrce a producenty reklam z celé Evropy. "V Česku stále nabízíme z pohledu produkčních služeb jeden z nejlepších servisů v regionu, většímu přílivu zakázek ale brání silný kurz koruny, která znevýhodňuje vývoz.

Natáčení v Maďarsku tak dnes mnohdy může zahraničním štábům vyjít zhruba o třetinu levněji než v Česku," řekl Petr Keller, místopředseda Asociace producentů v audiovizi. Dnes se do Čech již nejezdí tolik za levným natáčením reklam, jako spíše za kvalitou poskytovaných služeb.

Marek Hlavica o českých reklamách:

„Na podobných soutěžích po světě česká reklama příliš neboduje. Musím zdůraznit, že jsou to soutěže kreativity. Zatímco jsme měli v devadesátých letech silnou etapu, tak to jde nyní trochu dolů.“

Svým zaměřením chce pražský festival reklamy PIAF získat podobné publikum jako reklamní festival Golden Drum ve slovinské Portoroži či vůbec nejslavnější soutěž pro tvůrce reklamy Cannes Lions ve Francii. „Akce PIAF ukazuje, že Praha je místem, kde se reklamě daří, jde jen o to vybudovat jeho tradici a lákat dál do Prahy významné lidi z oboru. Přes producenty se povědomí šíří dál k reklamním agenturám a zadavatelům,“ dodal Hlavica.

Ilustrační foto
Zdroj: ČT24