Fridrich: Speciály budou tahounem internetu ČT

Praha – Česká televize očekává, že v roce 2012 přitáhne její internetové vysílání o 50 procent více uživatelů než doposud. Největší podíl na tom budou mít speciální vysílání, jako byl například hokejový šampionát nebo královská svatba, uvedl na Video internet fóru výkonný ředitel Nových médií ČT Milan Fridrich. Přesto podle něj nedojde k masovému přechodu diváků na internet, neboť televize nabízí stále množství výhod.

Podle Fridricha speciální internetové přenosy ukázaly, že diváci o ně mají enormní zájem, a jsou proto pro televizi perspektivním způsobem nabídnutí obsahu. Zároveň však ostře ukázaly, že kapacita internetu je oproti televizi značně omezená. „Když se nám připojí naráz ke sledování videa 65 tisíc lidí, obraz se začíná sekat. Sto tisíc už je limit,“ podotkl Fridrich s tím, že televize na těchto číslech teprve začíná. Internetové služby tak i nadále mohou být jen doplňkem veřejnoprávního vysílání.

„Internet poskytuje obousměrnost komunikace, interaktivitu, kreativitu, umožňuje progresivní distribuce a je mobilní. To však není důkaz, že předčí televizi a je progresivnější,“ uvedl Fridrich s tím, že v tomto souboji platforem televize boduje větší obrazovkou, sdílení zážitků s přáteli, neboť není individualistická a lidé se na ni dívají společně, poskytuje vyšší zážitek, výrazně stabilnější distribuci obsahu a brzy nabídne prostřednictvím hybridní televize i internet.

Video on demand televizi dohání jen zvolna

Fridrich také představil šest klíčových bodů, které si ČT v době konvergence mediálních platforem předsevzala. Chce být průkopníkem technologického rozvoje, nabídnout maximum obsahu na všech platformách, přičemž stejný obsah bude různým platformám přizpůsoben a doplněn, oslovit netelevizní publikum zvyklé na individuální konzumaci médií, zajištění služby pro všechny diváky a nakonec i udělat službu komerční sféře, které mohou aktivity ČT ukázat, na jakých platformách a s jakým obsahem má cenu se angažovat.

Panel diskutérů se zcela neshodl v otázce pokroku audiovizuálních služeb na vyžádání, tedy zda pořady a videa na internetu převálcují v dohledné době televizní lineární vysílání. Podle Fridricha bude video on demand získávat stále větší podíl, naopak šéf internetu televize Nova Pavel Krbec zastává stanovisko, že lidé jsou v základu líní a s výjimkou mladých se chtějí pasivně dívat na to, co jim televize naprogramuje.

Hybridní iVysílání
Zdroj: ČT24
Vydáno pod