Praha – Od dnešního dne až do 4. září mohou lidé nominovat své oblíbené internetové projekty a služby v anketě Křišťálová lupa 2011. Uživatelsky nejúspěšnější z nich pak postoupí před porotu z odborných novinářů, publicistů a blogerů, která vybere pět až deset nejúspěšnějších v každé kategorii. Ty budou zařazeny do finálního hlasování, které potrvá od 19. září do 25. října.
Startuje hlasování Křišťálové lupy
Oproti loňskému roku prošla Křišťálová lupa proměnou, některé kategorie zanikly a naopak vzniklo několik nových. Lidé mohou nominovat stránky ve třinácti oblastech. „Snažíme se tak reflektovat situaci na české internetové scéně a postihnout nové trendy a uživatelské priority. Například kategorie Sociální sítě, Komunitní služby a Publikační platformy dnes už nedávají takový smysl jako dříve,“ komentuje anketu Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info.
Nejsilnější značky napříč různými obory se budou moci utkat v nové kategorii nesoucí název All Star. „V anketě jsme udělali ještě několik dílčích změn a především přidali nové atraktivní kategorie One (wo)man show, Inspirace roku, Online hry a Facebook stránka,“ dodává Ján Simkanič.
TŘINÁCT KATEGORIÍ:
All Star: nejsilnější značky působící na českém internetu
Internetové obchodování: Projekty, jako jsou e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží nebo slevové servery.
Nástroje a služby: Nástroje a služby provozované prostřednictvím internetu, např. databáze, katalogy, komunikační služby, publikační platformy.
Zpravodajství
Zájmové weby: Tematicky či žánrově definované projekty určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů – odborná média, specializované magazíny, lifestylová média, bulvární média, komunitní projekty.
Online hry
Mobilní služba: Služba či aplikace podporující přístup z mobilních zařízení či speciálně upravená pro použití z mobilních zařízení, bez ohledu na platformu či typ zařízení. Kategorie není určena pro weby provozované mobilními operátory.
Facebooková stránka
One (wo)man show: Libovolný projekt či aktivita zajišťovaná prostřednictvím internetu v režii jednoho člověka – např. blog, zpravodajství, účet na Twitteru či Facebooku.
Inspirace roku: Inovativní, originální, inspirativní řešení nebo internetová novinka
Osobnost roku: Člověk, který výrazným způsobem ovlivnil prostředí českého Internetu.
Anticena: Obdoba Zlaté maliny předávané před oscarovým večerem nejhorším filmovým počinům
Projekt roku: Výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém Internetu
Další novinkou je také zavedení speciálního nominačního formuláře pro provozovatele webů. Ti tak mají příležitost konkrétními údaji a argumenty přesvědčit expertní panel o významu jejich projektu, či služby, a podpořit tak zařazení do ostrého hlasování. Navíc mohou na svůj web umístit připravené propagační bannery upozorňující čtenáře na možnost nominace v anketě Křišťálová Lupa.
O lupě:
Anketa Křišťálová lupa - Cena českého Internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty, služby a osobnosti české online scény. Letošní ročník je již šestým v pořadí. Za dobu své existence se anketa stala již tradiční a bezesporu nejvýznamnější událostí roku v oblasti českého Internetu. To dokládá i počet čtenářů zapojených v loňském roce do finálního hlasování, který přesáhl 93 tisíc.