Soukupova Empresa Media získala časopisy Týden a Instinkt

Praha - Společnost Mediacop, vlastněná Sebastianem Pawlowskim, prodala s platností od 1. října vydavatelská práva na časopisy Týden, Instinkt a Mladý svět a na jejich online verze společnosti Empresa Media. Tu ovládá Jaromír Soukup, který rovněž vlastní mediální agenturu Medea Group. Pawlowski nadále zůstane v roli vydavatele časopisů. Informovala o tom výkonná ředitelka společnosti Mediacop Kateřina Jelínková. Cenu transakce neuvedla.

Transakce nebude mít na provoz a vydávání jednotlivých titulů žádný dopad, upozornila Jelínková. „Velmi oceňujeme dosavadní stav titulů, které kupujeme, a velmi si vážíme tvrdé práce, kterou dosavadní vydavatel, pan Sebastian Pawlowski, odvedl, a výsledků, kterých touto prací dosáhl,“ uvedl k transakci Soukup.

Internetový deník Týden.cz má návštěvnost půl milionu

Zpravodajský časopis Týden vychází od roku 2000. Podle posledních zveřejněných dat měl v červenci průměrný prodaný náklad přes 36 500 výtisků. Na začátku roku 2007 byl spuštěn zpravodajský internetový deník Týden.cz. Jeho návštěvnost se pohybuje okolo 500 000 reálných uživatelů. Společensko-reportážní týdeník Instinkt je vydáván desátým rokem, jeho prodej přesahuje 25 400 výtisků. 

Soukup se podle serveru Motejlek.com jako skrytý spoluvlastník podílí také na vydavatelství Stanford, které spadá pod KKCG podnikatele Karla Komárka prostředního. Vlajková loď Stanfordu, týdeník Nový Profit, měl v červenci průměrný prodaný náklad přes 20 000 výtisků. Díky Soukupově pozici na mediální scéně může ale dokonce prosperovat, uvedl Motejlek.com.