Kampaň za zodpovědné sledování televize dětmi měla u rodičů úspěch

Praha – Kampaň Rady pro televizní a rozhlasové vysílání Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost dosáhla u diváků příznivé odezvy. Zaznamenalo ji 80 procent rodičů, kterým se navíc líbila a považují ji většinou za účinnou, oznámila šéfka rady Kateřina Kalistová. Kampaň si klade za hlavní cíl upoutat pozornost rodičů k fenoménu televize v souvislosti s jejich ratolestmi.

V celé republice se průzkumu zúčastnilo přes 600 respondentů – rodičů dětí do 15 let. 80 procent z nich kampaň zaznamenalo, zejména ženy a rodiče dětí předškolního věku. Alespoň jeden ze spotů vidělo 90 procent z těchto respondentů, přičemž nejčastěji si vybavili spot, ve kterém se chlapec dívá sám o půlnoci na televizi. Tím se kampaň zařadila mezi deset procent reklam, které měly takto dobrý výsledek u cílové skupiny.

Respondenti hodnotili kampaň také jako líbivou a přes 70 procent z nich ji považuje za účinnou. Zajímavostí podle Lenky Korečkové z agentury Milward Brown bylo, že spot s oslavou narozenin fungoval zejména na muže, spot metro oslovila až šokovala ženy a spot půlnoc fungovala nejvíc, neboť byla nejbližší realitě a mohli se s podobnou situací běžně setkat.

Kampaň sestává ze tří spotů, které si nechal původně vypracovat rumunský mediální regulátor v roce 2007. Vedle chlapce, který v noci s obavami sleduje noční program, zatímco rodiče spí, se v dalších klipech představí také malý oslavenec, který s krájecím nožem agresivně rozkuchá narozeninový dort, nebo dívenka tančící v metru jako striptérka u tyče.

„Klipy jsou reakcí na fakt, že děti se dívají na televizi více hodin, než tráví ve školách. Situace je v celé Evropě téměř shodná, Česko v tomto ohledu není výjimkou,“ uvedla Kalistová s tím, že v příštím roce se rada bude zabývat fenoménem dětské reklamy. To je totiž další oblast, na kterou si stěžuje velké množství rodičů. Podle nich jsou dětské pořady zarámovány do příliš agresivních reklam, cílících na dětské publikum.