ČT dá letos více peněz na vlastní výrobu

Praha - Celkové investice do výroby vlastních pořadů zvýší Česká televize (ČT) v roce 2012 o 150 milionů korun proti roku 2011 a o 300 milionů korun proti plánům bývalého vedení. Taková čísla uvádí rozpočet ČT na rok 2012, který Rada České televize schválila na svém zasedání 11. ledna 2012.

Celková suma, kterou ČT vloží do externí výroby, činí 2 miliardy a 300 milionů korun. Na výrobu a vysílání pořadů půjde přes 5,1 miliardy Kč, což je přes 75 procent z celkového rozpočtu televize na rok 2012. Petr Dvořák tak plní jeden ze záměrů, které byly součástí jeho kandidátského projektu před volbou generálního ředitele ČT - zvýšit objem výroby pořadů a snížit režijní náklady ČT. „Česká televize musí zůstat hlavním producentem domácí původní tvorby a být garantem výroby kvalitních pořadů a filmů, které budou udávat na televizním trhu tón. Pořady inovativní, s přidanou hodnotou a ambicí dokázat, že veřejná služba může být atraktivní,“ říká generální ředitel Petr Dvořák.

Česká televize zvýší objem peněz do původní dramatické tvorby o třetinu oproti roku 2011. Vyšší rozpočet má rovněž zábava, akvizice kvalitních zahraničních filmů, dokumentů a seriálů. Více peněz půjde i na sport, především kvůli dražším vysílacím právům na velké akce, jichž se zúčastní čeští reprezentanti. „Česká televize se otevírá nové tvorbě, chce do ní více investovat, aby se z programů ČT1 a ČT2 staly špičkové okruhy s velkým diváckým potenciálem. Během roku 2012 připravíme několik nových seriálových cyklů, původních dramatik, desítky velkých původních dokumentů a přes stovku menších. Ve hře jsou nové vědomostní soutěže, vzdělávací reality show a publicistické cykly,“ říká ředitel programových okruhů Milan Fridrich.

Například pro rok 2012 je v tuto chvíli plánováno 18 premiér koprodukčních distribučních filmů, na kterých se podílí Česká televize: 12 snímků bude hraných a 6 dokumentárních. Rozpracovaných filmů je ovšem mnohem více. „Česká televize bude i v příštím roce hlavním koproducentem původní české filmové tvorby. V kategorii velkých dokumentů pak jednoznačně dominuje,“ doplňuje ředitel výroby Václav Myslík.

V roce 2012 nabídne Česká televize divákům řadu nových projektů od vzdělávání přes dětskou tvorbu až po kvalitní dokumenty. S výrazným rozvojem se počítá v oblasti Nových médií a investice půjdou nejen do ČT24, ale příští rok také znatelně do vysílání ČT4, která se připravuje na letní olympijské hry, mistrovství světa v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale. Například rozpočet na dětskou tvorbu zůstává ve srovnatelné výši s rokem 2011. Novinkou je rozprostření peněz na projekty pro nejmenší a mládež mezi více center.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák:

„Není žádným tajemstvím, že dětská tvorba je jednou z mých priorit. Při laickém pohledu na rozpočet by si někdo mohl myslet, že peněz na dětské pořady je přitom méně. Ve skutečnosti je jich stejně jako v roce 2011. Jen se na výrobě tohoto typu pořadů bude podílet více center, než jen to pro děti mládež.“

Rozpočet České televize na rok 2012 umožní novému vedení rozjet celou řadu novinek, ale ještě stále má plánovaná výroba své limity. „V příštím roce bude vysílací schéma ještě z větší části vycházet z výroby zadané předchozím vedením. Současný tým generálního ředitele Petra Dvořáka nyní poprvé stavěl rozpočet a výrobní úkol částečně podle svých představ a ty se začnou na obrazovkách projevovat zhruba ve druhé polovině roku a naplno pak v roce 2013,“ říká ředitel programových okruhů Milan Fridrich.

Rozpočet České televize byl schválen ve výši 6,970 miliardy korun. Z něj ovšem musí státu odvést například DPH cca 540 milionů korun a uhradit náklady na šíření signálu více než 400 milionů korun. Přestože je rozpočet České televize proti roku 2011 nižší o 230 milionů korun.

ČT připravuje úpravu grafického stylu, chce i jednotné logo

Petr Dvořák také avizoval, že ČT čeká v letošním roce celková úprava grafiky a vrátí se k používání jednotného loga. Nyní mají svá loga jednotlivé kanály veřejnoprávní televize. Nové jednotné logo by mělo být přizpůsobené nynějším podmínkám, tedy například použitelné pro trojrozměrné zpracování. „Česká televize je jednou z mála televizí na světě, která nemá na obrazovce logo televize, ale pouze toho daného kanálu,“ míní Dvořák. Podle něj je důležité najít takové řešení, které bude fungovat. ČT by tak například mohla mít jednotné logo, kterým se bude prezentovat jako celková instituce, a jednotlivé kanály budou zároveň používat stejné logo jako dnes. Výsledek by měl být znám do poloviny roku a nové logo by mělo již být součástí podzimní kampaně ČT.