EU chce přezkoumat nová pravidla Googlu pro práci s osobními údaji

Brusel - Skupina regulátorů z Evropské unie vyzvala americkou internetovou společnost Google, aby odložila spuštění svých nových pravidel pro práci s osobními údaji. Regulátoři chtějí nejprve přezkoumat, zda tato pravidla neporušují evropské zákony o ochraně osobních údajů.

Pravidla představená minulý týden mají regulovat nakládání s obrovským množstvím osobních údajů, které Google získává při poskytování svých služeb, jako je vyhledávání na internetu či elektronická pošta. Pravidla by měla vstoupit v platnost 1. března, evropští regulátoři však požadují odklad, dokud nedokončí jejich analýzu.

Google chce v rámci nového systému pravidla zjednodušit tak, aby byla srozumitelnější pro uživatele. „Vzhledem k široké nabídce vašich služeb a jejich popularitě by mohly změny ovlivnit mnoho obyvatel ve většině nebo všech členských zemích EU,“ uvedli regulátoři. „Chceme přezkoumat možné důsledky pro ochranu osobních údajů těchto obyvatel,“ dodali.

Google žádost evropských regulátorů překvapila

Mluvčí společnosti Google Al Verney uvedl, že žádost evropských regulátorů vedení firmy překvapila. Firma podle jeho slov regulátory a experty oslovila už předem. „Nikdo z nich tehdy nedal najevo žádné zásadní znepokojení. Ale samozřejmě budeme rádi komunikovat s jakoukoliv institucí zabývající se ochranou dat, která bude mít otázky,“ dodal.

Google nemá povinnost čekat na skončení prověřování svých pravidel. V minulosti však s evropskými autoritami spolupracoval v případě, že se objevily nějaké pochybnosti.

Práce s počítačem
Zdroj: ČT24

Brusel chce zavést jednotná pravidla na ochranu dat

Evropská komise minulý měsíc v reakci na rozvoj internetu a dalších moderních technologií a služeb navrhla, aby Evropská unie zavedla jednotná pravidla na ochranu dat. Na jejich základě by například sociální sítě měly mít povinnost vymazat osobní data či fotografie těch uživatelů, kteří to budou požadovat.

Internetový vyhledávač společnosti Google má v Evropské unii více než 90procentní tržní podíl. Evropské úřady již zkoumají, zda firma nezneužívá své dominantní pozice k bránění vstupu konkurence na trh.