ČT by mohla mít do dvou let šest kanálů

Praha - Česká televize by mohla mít do dvou let až šest kanálů namísto současných čtyř. Na konferenci Digimedia to dnes řekl generální ředitel veřejnoprávní televize Petr Dvořák. Od roku 2013 chce ČT spustit dětský kanál ČT 3, následně by mohl přibýt také regionální kanál. Na Digimédiích vystoupil i ředitel programu ČT Milan Fridrich, který poukázal na měnící se návyky diváka a nutnost uzpůsobit program jeho požadavkům.

„Rádi bychom provozovali kanál, který bude opravdu regionální, to znamená, bude schopen vysílat v rámci nějakých větších regionálních celků,“ uvedl Dvořák. V plánu je podle něj vznik dalších pěti studií, vysílat by se pak ideálně mělo ve všech krajích ČR. „Tam bychom chtěli využít regionální vysílání nejen pro zpravodajství, ale obecně i pro informovanost kraje, různá krizová hlášení, pro podporu vlastních regionálních aktivit,“ upřesnil Dvořák. Konkrétní rozhodnutí má padnout do konce tohoto roku, vysílat by rozšířené regionální zpravodajství mohlo začít do 2 let.

Pokud by nebyl ve svých plánech výrazně limitován omezením rozpočtu, uměl by si prý šéf ČT představit ještě více veřejnoprávních stanic. „Mně by se líbil čistý umělecký (arte) kanál, čistý dokumentární kanál,“ podotkl Dvořák. Otázka podle něj však je, kolik takových kanálů by mohla tuzemská divácká obec unést. „Vracím se zpátky na zem. Šest kanálů do dvou let by byla optimální struktura České televize,“ uzavřel šéf ČT.

ČT má v současné době čtyři kanály. Kromě ČT1 a ČT2 ještě sportovní ČT4 a zpravodajskou televizi ČT24. Dvořák chce do konce června předložit Radě ČR konečný projekt kanálu ČT3 pro mladé diváky. Jeho spuštění plánuje od příštího roku.

Milan Fridrich: Televizní divák mění svoje návyky

Televizní programy se musí přizpůsobovat návykům diváka. Je tedy důležité, aby byly navrženy tak, aby neupoutaly pouze jednotlivce, ale zaujaly větší spektrum lidí. Cílem je, aby si mohl každý najít v nabídce programu České televize pořad, u kterého rád stráví čas a bude pro něj přínosem.

Sledovanost televize neklesá

Milan Fridrich - výkonný ředitel nových médií„Třetina domácností má víc než jeden televizor. Nároky se v tomto ohledu tedy zvyšují. 54 procent lidí má kolem 25 televizních stanic a na 73 % pokládá televizi za nejlepší trávení volného času. Sledovanost televize neklesá,“ tvrdí Milan Fridrich, ředitel programu České televize.


Video Projev Milana Fridricha
video

Projev Milana Fridricha