ČT přiveze z veletrhu dětem 3D Máju. Už ale bez Karla Gotta

Cannes – Francouzské Cannes, proslulé především filmovým festivalem, hostí již po padesáté i největší světový veletrh a fórum věnované televizním pořadům a mediálnímu obsahu. Jako každý rok tu soupeří o přízeň vysilatelů, distributorů a investorů z celého světa novinky od hotových pořadů po formáty a projekty z oblasti nových médií. V dvojí roli producenta i zájemce o pořady se veletrhu účastní také Česká televize, která přijela do Francie s dětskými pořady v hledáčku. Jedním z chystaných pořadů je i nová verze Včelky Májy ve 3D animaci, u níž už ale vyznavačům klasiky bude scházet titulní píseň Karla Gotta.

Vedoucí centra převzatých pořadů Václav Kavsnička už přímo z místa veletrhu potvrdil, že hlavní zájem ČT se v Cannes soustředí na dětskou zábavní a vzdělávací tvorbu pro chystaný dětský kanál ČT :D. Mezi hlavní distributorské prameny patří BBC, ZDF nebo Disney; od posledního jmenovaného výrobce by se mohla na obrazovkách ČT objevit třeba Malá mořská víla nebo Gumídci.

Z produkce vlastních pořadů nabízí ČT třeba premiérovou sérii Nevinné lži nebo nové díly starší Zdivočelé země. Z celovečerních filmů pak poslední hlavní roli Radoslava Brzobohatého, který se ve Vráskách z lásky režiséra Jiřího Stracha po mnoha letech potkal s Jiřinou Bohdalovou. Česká televize ale také nabízí dokumenty či animovanou tvorbu.

Veletrhem hýbou výdobytky doby

Současný přístup k médiím přináší na veletrhu i řadu novinek. Transformace pasivního diváka v aktivního uživatele médií klade nároky i na proměnu obsahu a výrobu zábavních formátů. Především u mladého publika hraje výsadní roli „druhá obrazovka“ v podobě chytrých mobilních telefonů a tabletů, která otevírá nové pole působnosti obousměrné interakce mezi tvůrci pořadů a uživateli. V Británii třeba vznikla myšlenka na reality show založená na sledování vybraných domácností pomocí kamery a následný sestřih reakcí lidí na to, co právě běželo v televizi.

Vstup Jiřího Ziky z veletrhu v Cannes (zdroj: ČT24)