Kontrolní podíl na padesát let staré legendě, která navždy změnila hudební žurnalistiku, nabízí zakladatel časopisu Jan Wenner (zbývající podíl 49 procent drží společnost BandLab Technologies se sídlem v Singapuru). Své rozhodnutí minulý týden v rozhovoru pro The New York Times okomentoval slovy, že vydavatelský sektor je dnes naprosto jiný, než býval.
Jiný, než býval
To samé si čtenáři po prodeji můžou říkat o časopisu Rolling Stone, obává se hudební publicista Josef Rauvolf, bývalý šéfredaktor české mutace, která u nás vycházela na přelomu tisíciletí. „Vezme to někdo jiný a možná z toho udělá mainstream,“ nastínil jednu z možností.
Na Rolling Stone v poslední době dopadly proměny mediálního sektoru a jeho adaptace na digitální éru. Společnost nicméně uvedla, že časopis má stále šedesát milionů čtenářů měsíčně a návštěvnost stránek na webu i sociálních sítích rychle stoupá. „Mají svoje stránky, snaží se, ale skladba těch stránek je spíše klasičtější, nejsou to pubescenti, spíš starší ročníky, pamětníci,“ podotýká Rauvolf.

Publicista Josef Rauvolf o prodeji Rolling Stone
Wenner prý doufá, že nový majitel „porozumí poslání Rolling Stone“. Časopis začal vydávat spolu s hudebním kritikem Ralphem Gleasonem v roce 1967 v San Franciscu. Za pět desetiletí si titul získal renomé díky komentářům hudebního i politického života. Přispívala do něj generace známých hudebních kritiků jako Lester Bangs a novinářů jako Tom Wolfe, Hunter S. Thompson a P. J. O'Rourke.
Dobrá adresa i pro papeže
„Od začátku časopis praktikoval jinou žurnalistiku,“ vysvětluje Josef Rauvolf, čím se stal Rolling Stone výjimečným. „Novináři, kteří tam byli, byli především chytří, sečtělí a psali jinak, než se do té doby o muzice psalo. Snažili se zasazovat hudbu do společenských a politických souvislostí, což se do té doby nedělo. Když se podíváme na obálky prvních čísel, byly tím, čemu se říká kontrakultura. Zatímco později už se v nich objevovaly hollywoodské hvězdy, tenistky, už to byl spíše mainstream.“
„Rolling Stone neměl nikdy problém dělat rozhovory s obrovskými hvězdami, které nepotřebovaly PR, ale prostě považovaly za čest mít rozhovor v Rolling Stone.“
Josef Rauvolf
Rolling Stone se proslavil i svými ikonickými obálkami. Objevili se na nich nejen hudební hvězdy, například Doors, Madonna nebo Lady Gaga, ale také prezidenti, herci, dokonce i papež. Nejslavnější je zřejmě fotografie Annie Leibowitzové, na níž nahý John Lennon objímá zcela oblečenou manželku Yoko Ono. Zčásti i proto, že John Lennon byl zavražděn pár hodin po focení.
Obálky časopisu Rolling Stone na výstavě k 50 letům časopisu (Clevaland, 2017)
Wenner a jeho syn Gus by rádi ve firmě působili i nadále. To ale záleží na novém majiteli, žádné zájemce zatím společnost Wenner Media nejmenovala. Jiné její časopisy - Us Weekly a Men's Journal - před časem koupila společnost American Media Inc., vydavatel listu National Enquirer.