Fotky nemusí viset jen na stěně, Patrik Mikloš je schoval do dřevěných svatyní

Slovenský umělec Patrik Mikloš, jehož poslední díla představuje pražská Galerie Fotografic, propojuje fotografie s dalšími uměleckými směry. Na výstavě jsou tak k vidění snímky schované ve dřevěných svatyních nebo portréty obtisknuté na hliněné destičky.

Soubor stereoskopických koláží Inkarnace je zatím posledním příspěvkem Patrika Mikloše k tématu „Přirozené a umělé“, kterým se dlouhodobě zabývá. Inkarnace jsou vlastně oslavou každodenního života (ne)obyčejných lidí a jejich výpovědí o sobě. Jsou sakralizací běžného a zároveň desakralizací nadpřirozeného.

Součástí instalace je série měděných plechů se světlocitlivou vrstvou „Kulturopříroda“. Spojením pojmů příroda a kultura vytváří Patrik Mikloš pojem nový, který je sjednocuje. „Plech nenarušuji já, ale příroda skrze mne a kulturu, které jsem součástí. Řeže, rýpe a leptá vrstvu, na níž je její obraz, aby odhalila svůj charakter,“ řekl umělec.

Fotky nemusí viset jen na stěně, Patrik Mikloš je schoval do dřevěných svatyní (zdroj: ČT24)

Patrik Mikloš je představitel mladé generace fotografů na Slovensku. V roce 2014 ukončil Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě v Ateliéru Miro Švolíka. Kromě výtvarného umění se věnuje také psaní poezie, textů písní a tvorbě hudby.