Liu jako zelenina, Liu jako komiks. Neviditelný muž se vkresluje do okolí

Splynout s okolím není pro čínského umělce Liu Bolina nic těžkého. Dokáže ale víc než to – dokáže se stát přímo neviditelným. Splývá se stavbami, regály v obchodech, s přírodou… Jeho tvorba nemá limity. Od prvních prezentací v Pekingu v roce 1998 se jeho práce dostala i za hranice. Po světě mu přezdívají „Neviditelný muž“.

Bolinova umělecká práce se neomezuje na pouhé maskování. Je fotograf, sochař a malíř, který si vyšlapal cestu do slavných galerií po celém světě – jako např. do Paříže, do New Yorku nebo do Milána. Jeho domovem přesto zůstává hlavní čínská metropole.

Patří do umělecké generace, která přišla ke slovu v devadesátých letech, kdy se země vynořila z kulturní revoluce a začala si užívat hospodářský růst a relativní politickou stabilitu. Liu vždy vkládal zvláštní pozornost do sociálních problémů, jaké s sebou přinesl ekonomický růst země.

V cyklu „Hiding in the City“ se mimo jiné zabýval komunistickými slogany, jejichž slova pozbyly významu právě díky vědomé pozornosti účinků těchto zpráv na veřejnost. Tím, že své tělo zamaloval do těchto sloganů, chtěl diváka donutit vnímat zprávu a uvědomit si ji v kontextu vlastního života.