Taková nabídka se neodmítá, domnívá se mezzosopranistka Magdalena Kožená, která se stala ve 120. sezoně České filharmonie historicky první rezidenční umělkyní tohoto orchestru. V této roli před publikum v pražském Rudolfinu předstoupí poprvé ve dnech 18. až 20. listopadu.
„Praha je citová záležitost.“ Kožená koncertuje s Českou filharmonií
Úvodní rezidenční vystoupení Kožené bylo naplánované už na říjen, pěvkyně jej ale musela zrušit kvůli onemocnění svého doprovodu, japonské klavíristky Micuko Učidaové. Nyní se třikrát za sebou představí v sólových partech francouzského programu pod taktovkou Robina Ticciatiho.
Dvaatřicetiletý Brit je od roku 2009 šéfdirigentem Skotského komorního orchestru a byl mimo jiné nejmladším dirigentem, který stál za dirigentským pultem milánské Scaly. Na jeho návrh byla vybrána Mahlerova Čtvrtá symfonie, Kožená si přála představit Praze Debussyho cyklus Zapomenuté popěvky.
„Už od mládí, když jsem si myslela, že ze mě bude možná klavíristka, byl Debussy můj nejoblíbenější skladatel a vždycky jsem k němu měla blízko,“ poznamenala pěvkyně. Francouzský tón programu udržuje i úvod koncertu – suita Gabriela Faurého Pelleas a Melisanda.
O vystoupení Magdaleny Kožené s Českou filharmonií uveřejní web ČT24 recenzi.
Česká filharmonie je pro Koženou jen jednou z evropských rezidencí. Vystoupí také v londýnské Wigmore Hall, v sálech Berlínské, Hamburské a Lucemburské filharmonie a v Alte Oper ve Frankfurtu nad Mohanem. „Praha je ale více citová záležitost, že se sem můžu se čtyřmi, pěti projekty vrátit v jedné sezoně, je neobvyklé a dělá mi to velkou radost,“ tvrdí ale.
Další koncert má naplánovaný na leden, kdy díla Dvořáka či Brahmse představí s komorním souborem, mimo jiné se svým životním partnerem Sirem Simonem Rattlem. Šéfdirigent Berlínské filharmonie ale vystoupí tentokrát jako klavírista. V únoru pak se souborem La Cetra Barockorchester Basel bude interpretovat barokní hudbu v poloscénickém programu v režii Ondřeje Havelky.