Recenze: Civilní Wombats vypláchli Praze mozky čistou muzikou

Několik posledních dní nebylo jednoduchých. Od pátku se z médií valily teroristické útoky, migrační krize a na státní svátek jsme ještě slyšeli několik přemoudřelých komentářů na současnou světovou krizi. Jak vypnout hlavu a nezbláznit se? Zajít na koncert The Wombats! Indie-rockoví rodáci z Liverpoolu dali 17. listopadu Praze radost ze života a oddech, který tolik potřebovala.

The Wombats / Glitterbug
Zdroj: The Wombats

Roli předskokanů na poslední chvíli „zaplácli“ čeští Sunflower Caravan. Nahradili norské Team Me, kteří na začátku listopadu nečekaně zatnuli tipec celé kariéře. Tuzemskou skupinu bohužel pronásledovaly technické problémy, čemuž se na začátku setu nevyhnuli ani Wombats.

Jenže upřímně: nikoho to nezajímalo. Když trojice spustila Give Me A Try, našťouchaný Lucerna Music Bar přepnul mozek do party módu. Nezáleželo ani na tom, že zpěvák Matthew Murphy vypadal, jako kdyby v backstagei zrovna odložil půllitr, vstal z gauče a  v sepraném tričku přišel odehrát set. Moc toho nenamluvil, ale ani to fanoušky netrápilo. Měli starosti se skákáním, řvaním a některé slečny v první řadě si jen těžko hlídaly tep vedoucí k infarktu z extáze.

The Wombats
Zdroj: Facebook Wombats

Na co si budem hrát? Vždyť jenom hrajem

Wombats přehráli skoro celou novinku Glitterbug, ale poctivě nahodili také starší pecky. Trojice zůstala naživo věrná studiové verzi skladeb, nepokoušela se o kytarové onanie ani jiné experimenty.  Moving To New York, Pink Lemonde, Patricia The Stripper nebo Emoticons tak byly odzpívané přesně tak, jak celý sál doufal. Kytary, klávesy i bicí v celé svojí kráse…

Ve velké Lucerně to mydlili  J.A.R., v kině Lucerna zas rozjížděl Andrej Babiš svůj Matrix a Wombats v podzemí vyplachovali starosti, jak se dalo. Nahradili je radostí z čisté muziky bez kudrlinek. Při sborovém popěvku „We're so happy!“ v songu Let's Dance To Joy Division si Music Bar užíval přítomného okamžiku. Jít na koncert a beztrestně se pobavit? Splněno.

Pozn.: Fotografie nepocházejí z pražského koncertu.