Štamprle slivovice k filmu. Domácí péči poznají i ve světě

Veselá i neveselá je Domácí péče, režisérský Debut Slávka Horáka, který za dva měsíce vidělo v kině přes 70 tisíc diváků. Nyní se jí dostane i zahraničnímu publiku, o promítání filmu na festivalech je prý takový zájem, že se tvůrci a herci musí o jeho uvedení na různých místech podělit.

Úspěch příběhu o pečovatelce (Alena Mihulová), která sama začne potřebovat podporu od svého manžela (Bolek Polívka), následoval po letošním festivalu v Karlových Varech, kde Alena Mihulová  získala cenu pro nejlepší herečku. 

„Za dvacet let natáčení reklam po světě jsem nezažil tolik hektického cestování, jako mě čeká teď celý podzim s tímto moravským filmem. Poprvé doslova obletím celou zeměkouli po trase Praha - Busan - Vancouver - Los Angeles - Mannheim - Praha,“ prozradil Slávek Horák, režisér a zároveň scenárista snímku, k němuž ho inspiroval život jeho vlastní rodiny. 

Vtipy a slivovice

„V korejském Busanu, což je jeden z největších festivalů v Asii, se filmy promítají v sálech pro tři tisíce lidí. Byli jsme tam vybráni také do soutěže o Cenu diváků, tak jsem zvědavý, jak budou reagovat na Bolkovy vtipy, Alenin střet s esoterikou a všechnu tu slivovici,“ podotýká Horák, který přijetí filmu nenechává náhodě. „Každopádně s sebou beru filmové prkýnko se 'štamprlema' a láhev domácí slivovice, ať to zažijí na vlastní kůži,“ vysvětlil svůj plán.

Trailer - Domácí péče (zdroj: ČT24)

Kromě uvedených destinací čekají Horáka jen na podzim také festivaly v Lucembursku, Španělsku, ve Francii, Egyptě, v Estonsku či Chorvatsku. Alena Mihulová Domácí péči, která vznikla v koprodukci České televize, zaveze na přehlídku do izraelské Haify.