Brněnské Národní vsadilo na posedlost, vášeň i absurditu

Přinášíme vám emoce. Heslo, se kterým vstupuje do nové sezony Národní divadlo Brno. Stejně jako loni vsadilo v kampani na neokoukané tváře ze zákulisí. K chystaným premiérám pak přiřadilo emoce, které v lidech divadlo vzbuzuje. Brněnská národní činohra, opera a balet plánují na následující měsíce celkem 16 premiérových kusů.

Přinášíme vám posedlost, přinášíme vám touhu. Emoce, na které chce Národní divadlo Brno v letošním roce lákat diváky. První z hesel propaguje divadelní drama Běsi, tváří na plakátu se stal demisólista baletu Dan Datcu. Představení Petrolejové lampy, spojené s emocí touha, zase propaguje uklízečka Denisa Hájková.

„Loni jsme kampaň postavili na našich zaměstnancích, kteří se normálně na plakáty nedostanou, a měli jsme velkou radost z ohlasu, který kampaň zaznamenala. A to nejen mezi divadelníky a návštěvníky, ale i mezi zaměstnanci,“ vysvětlil ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser, proč letos vsadili na podobný koncept.

Netradiční propagaci servírovalo brněnské Národní svým divákům celý loňský rok. Baletní soubor nechal nejprve soupeřit baletku s tanečnicí provokativního twerku, předsudky vůči subkulturám zase bořil projekt Ballet Graffiti. Že divadlo není film, který se dá stáhnout z internetu, zase připoměla kampaň Nás si nestáhnete. Nechte se strhnout!, která lákala nové abonenty.

Tři soubory divadla chystají na letošní rok celkem 16 premiér. „Největšími hity letošního podzimu bude v činohře zřejmě dramatizace známého filmového scénáře Je třeba zabít Sekala s Igorem Barešem v hlavní roli. V opeře chystáme k 50 letům od otevření Janáčkova divadla Její pastorkyni,“ upřesnil Glaser. Za největší lákadlo mezi baletními premiérami ředitel považuje večer s názvem Made in USA. „Je to průřez moderní americkou choreografií,“ dodal.

V září nehrajeme

Pro scénu Janáčkova divadla, jednu ze tří, které pod hlavičku brněnského Národního divadla spadají, nezačala letošní sezona nejšťastněji. V září muselo divadlo zrušit pět představení, na vině bylo zpoždění při opravách jevištní techniky, které se téměř o měsíc protáhly.

Divadelní sezonu oficiálně odstartuje ochutnávka pro veřejnost v podobě koncertu pod širým nebem. Ten by se měl konat 2. září na piazzettě před Janáčkovým divadlem. „Představíme tam celý repertoár na příští sezonu, diváci uslyší ukázky z řady oper, chystáme baletní překvapení a ukážeme i naši novou kampaň,“ slibuje Glaser.