Kohoutova hra nazvaná v německém originále Eine kleine Machtmusik je fiktivním příběhem z nedávné současnosti. Jejím hrdinou je typický příslušník západoněmecké umělecké levice, který se v mocensky rozděleném světě konce 20. století zaplete do stále neprůhlednější politické hry a postupně přestává být pánem svého osudu.
„Hru jsem napsal na téma, které mě jak doma, tak v rakouském exilu, kam jsem byl násilím vynesen, zasáhlo osobně: problém intelektuálů, kteří ve svatém nadšení často naletí cynikům moci,“ řekl na setkání s novináři Pavel Kohout a nezastíral, že s průběhem zkoušek je velmi spokojen. Coby pro autora 31 původních textů a dvou desítek divadelních adaptací a dramatizací, které napsal během 55leté kariéry, je pro něj Malá hudba moci debutem na české první scéně.
Podle Dočekala se příběh, který přirovnal k horečnému snu, odehrává v letech 1981 až 2000 na zhruba 27 různých místech v Evropě, která se rychle střídají. Především ve východním Berlíně, Vídni a v Bruselu.
„Téma člověka, který se ve svém životě stále mýlil, mě oslovilo,“ uvedl režisér a upozornil, že hra, která má bez deseti minut dvě hodiny, se hraje bez přestávky. Náročná je jak pohyby v čase, tak i pro hlavního představitele Jana Dolanského. Dvacet let života svého hrdiny doslova odžije a téměř dvě hodiny neopustí jeviště.
Letošní, 12. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka potrvá do 18. listopadu.