„Počet diváků letošního 15. ročníku je oproti minulým letům poněkud nižší. Možná, že to je projev posunutí jejího data. V předchozích letech se konala většinou na začátku roku, kdy je nabídka kulturních akcí přeci jen poněkud menší,“ řekla ředitelka dnů Magdaléna Králová.
Dny evropského filmu letos nabízejí divákům 38 celovečerních a 14 krátkých snímků z produkce zemí Evropské unie i ostatních evropských zemí.
Poprvé po deseti letech je nepodpořilo město Praha, i když jsou součástí koncepce kulturní politiky metropole a primátor Pavel Bém nad nimi převzal záštitu.
„Přitom žádost o partnerství jsme měli na magistrátu od loňského října,“ uvedla Králová, podle níž v třímilionovém rozpočtu příspěvek města citelně chybí. „Zatím podporu nemáme, vzájemná neformální jednání naznačují, že hlavní město v tomto projektu chce zůstat. Věc se bude dále řešit,“ dodala Králová.
Filmoví fanoušci ani letos nepřišli o dvě celonoční promítání bloku několika snímků, takzvané maratony evropského filmu, které se konaly kromě kina Světozor i v žižkovském kině Aero. Uskutečnil se i tradiční seminář za účasti zahraničních odborníků. Diskutovali o tom, jak získat finanční podporu z Evropské unie na provozování kin, a o problematice digitálních kin a digitální kinodistribuce.
V programu festivalu se objevil například jeden z vítězů loňského MFF v Cannes, rumunský snímek Bez konce. Divácky atraktivní byl také dánsko-britský film nazvaný Praha. Právě v české metropoli se natáčel a hlavní roli v něm vytvořil Mads Mikkelsen, známý jako ústřední padouch z bondovky Casino Royale. Uveden byl i snímek Martina Repky Návrat čápů, který vznikl v koprodukci Slovenska, Německa a Česka. Domácí kinematografii zastupovali Zelenkovi Karamazovi a také práce studentů českých filmových škol.