Před praotcem punku Iggy Popem vystoupí Visací zámek a Vypsaná fixa

Praha - Před koncertem legendárního amerického praotce punku Iggyho Popa vystoupí Visací zámek a Vypsaná fixa. Iggy Pop do Prahy zavítá v rámci obnovené spolupráce se skupinou The Stooges, s níž vystupoval koncem 60. let. Společně se představí v Areně HC Sparta Praha 20. září. "Moc se na koncert těším, vždyť Iggy Pop je žijící legenda. Navíc je pro mě jedním z mála hudebníků z této generace, od kterého mám rád jak jeho rané nahrávky, tak ty současné," uvedl pro server iDnes zpěvák Visacího zámku Jan Haubert.

Populární „Visáči“ loni oslavili pětadvacáté výročí svého vzniku. Před rokem obdrželi cenu Akademie populární hudby za nejlepší videoklip k písni Známka punku v režii Jana Zajíčka.

Pardubická kapela Vypsaná fixa se o možnosti zahrát si před Iggy Popem podle svého frontmana Márdiho dozvěděla na benzinové pumpě. „Byli jsme opravdu nadšeni, snad společně s chlapci zblízka omrknu, jak správně naložit s dalšíma dvěma třetinama naší kariéry,“ řekl iDnes zpěvák jedné z nejuznávanějších tuzemských formací.

Iggy Pop, který proslul divokým chováním na pódiu, se na hudební scéně se vynořil koncem 60. let se skupinou The Stooges. Pro britské punkery byla zásadní inspirací právě americká škola v čele s divokým „kmotrem punku“, jak je přezdíván, a syrová hudba plná ostrých kytarových rifů katapultovala Iggyho Popa mezi velikány rockové hudby.

Po celá léta ale nasával i další hudební styly a už dlouho je jedním z nejvšestrannějších hudebníků. Prožil si také těžké období alkoholové a drogové závislosti, což mimo jiné vedlo k rozpadu The Stooges v 70. letech.

Iggy Pop, který letos v březnu uvedl do Rokenrolové síně slávy královnu popu Madonnu, spolupracoval s Davidem Bowiem. Ten ho pozval do Západního Berlína, kde mu produkoval nebo mu pomáhal natočit jeho první dvě sólové, pro mnohé fanoušky nejlepší, desky - The Idiot a Lust for Life. Obě vyšly v roce 1977. Společně s Tomem Waitsem se Iggy Pop blýskl ve filmové povídce Jima Jarmusche Káva a cigarety (1986) a v Jarmuschově snímku Mrtvý muž (1995).

Žánrový rozptyl jeho sólových desek byl velice pestrý a občas překvapil i baladami či někdy až popovými a chytlavými písněmi.