Zboží s nápadem nabízí Supermarket Designfest 08

Praha - To nejlepší ze současného mladého českého designu nabízí druhý ročník Supermarketu Designfestu, který dnes začal v Liliové ulici č. 5. Podle organizátorů, letošní ročník je bohatší a barevnější pokud se týká samotného zastoupení jednotlivých studií i jejich konkrétní nabídky. Přehlídky se zúčastnilo celkem 30 studií, které je možno rozdělit na dva celky, z nichž první zatupuje design v módě a druhý užitý design."Chtěl bych upozornit, že se jedná o prodejní výstavu, takže ačkoli se jedná o nové návrhy s výraznými výtvarnými nápady, jsou vesměs všechny přijatelné pro běžného konzumenta," upřesnil nabídku festivalu jeho organizátor Jan Plecháč.

Designéra Kristina Ambrozová, která pracuje v tandemu s Adamem Turečkem, v rozhovoru v pořadu ČT24 Studio 6 upozornila na svoji autorskou širokou nabídku, která obsahuje jak osvětlení tak drobnější nábytek, ale i šperky nebo autorská trička a sešity. „Je důležité si uvědomit, že ceny vycházejí z výrobních nákladů, které jsou spíše vyšší, neboť se jedná a malosériovou výrobu,“ dodala Ambrozová.

Na festivalu jsou dále zastoupeni oděvní návrháři, jejichž poslední kolekce byly k vidění na letošním Designbloku. Jsou to značky jako CHI-CHI, Leeda, Chatty, Muset, Boa Design, Hana Zárubová a Štěpán Malovec s limitovanou kolekcí No., Jakub Polanka nebo Eva Brzáková. Nabídka kromě módy zahrnuje i knihy z KoprBooks neboli Kooperativní Práce, což je sdružení grafiků a tvůrců knih, kteří se podílejí převážně na nonkonformním knižním designu.

Na Supermarketu 08 nechybí ani šperky, které prezentují mladí šperkaři jako Zdeněk Vacek nebo Radim a Jana Slovákovi z Jara Design. Vynikající věci také nabídnou studenti ateliéru K.O.V. při pražské VŠUP. Bytové doplňky na festivalu nabízejí např. Whitefruits nebo Lenka Malíská, autorka porcelánových hrnečků a talířků.

Kromě nakupování bude prostor i pro zábavu - v rámci doprovodného programu vystoupí 13. prosince v Roxy/NoD. DJ Valoa nebo Midi Lidi.

Dobrý design neznamená nutně drahý design

Supermarket Designfest reaguje na situaci současné autorské tvorby, která nemá příliš příležitostí k prezentaci a možnost konkurovat velkým nadnárodním firmám a značkám.

„Mnoho z nich funguje přes internetové stránky, ale kamenný obchůdek má málokdo. V Praze jsem si všimla, že za poslední půlrok vznikly tři nové krámky, doufám, že budoucnost tu design tedy má,“ říká Josefína Bašková z CHI-CHI.

Že zájem o design stoupá, především mezi mladými lidmi, se shoduje většina tvůrců, kteří se letos na Supermarketu představili. „Lidé začínají zjišťovat, že design může být originální, a přesto nemusí být cenově nadhodnocený,“ domnívá se Jana Slováková z Jara Design.

  • Z nabídky Supermarketu Designfestu 08 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/6/575/57410.jpg
  • Z nabídky Supermarket Designfestu 08 zdroj: Supermarket designfest http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/6/576/57508.jpg
  • Supermarket Designfestu 08 zdroj: Supermarket designfest http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/6/576/57518.jpg