Praha - Český basbarytonista Adam Plachetka se letos v srpnu již potřetí představí na prestižním festivalu v Salcburku, tentokrát spolu s českou sopranistkou Martinou Jankovou v Mozartově Figarově svatbě. Právě účinkování na rakouském festivalu mu v minulých letech otevřelo dveře do světa; mladý pěvec má za sebou řadu vystoupení na scénách po celém světě a v lednu příštího roku nastupuje do stálého angažmá ve Vídeňské opeře.
Plachetka (24): Z Vídně snad jedině do MET
„Mozart je mi blízký technicky - nezatěžuje mladé hlasivky - i citově,“ říká mladý pěvec s hlasovým rozsahem přes dvě oktávy. Sám je podle svých slov zvědavý, jakým směrem se jeho hlas vyvine.
Se zpěvem začínal v dětském pěveckém sboru, jít dělat zkoušky na konzervatoř ho přesvědčil kamarád, který školu již navštěvoval. Matka s touto volbou příliš nesouhlasila a pěvec říká: „Dnes bych si to také rozmýšlel, uplatnění je těžké, je to riskantní volba.“
Jeho kariéra se ovšem vyvíjí nevídaným způsobem, již při studiu konzervatoře vystupoval v sólových rolích v pražském Národním divadle, které je dodnes jeho nejčastějším působištěm. To se změní začátkem příštího roku, kdy nastoupí své dvouleté vídeňské angažmá. Vídeňská opera je jednou ze čtyř nejprestižnějších operních scén - vedle Londýnské opery, La Scaly a newyorské Metropolitní opery (MET).
„Povedlo se to rychle, nečekal jsem to, byl to jeden z mých snů,“ říká Plachetka k vídeňskému angažmá. Rád by se stále vracel do Prahy. Jeho dalším cílem je udržet si vysoký standard po co nejdelší dobu a také se dostat na jeviště MET.