Albatros vzal pod křídla dospělé, cool books a edici ČT

Praha – Albatros, největší a nejstarší české nakladatelství pro děti a mládež, prochází letos, v roce šedesátého výročí od svého založení, velkou proměnou. Od září se změnilo na mediální společnost Albatros Media, do níž vedle zavedené značky pro děti budou patřit ještě tři další nakladatelství. Nový Albatros se bude více zaměřovat na odlišné produkty i cílové skupiny – čtenáře, posluchače a nově také diváky ČT.

Nakladatelství pro děti a mládež ale zůstává vlajkovou lodí. „Nakladatelství Albatros se svojí tradicí, historií a zlatým fondem je nadále v centru naší pozornosti. I samotný název naší společnosti – Albatros Media – vyjadřuje naše preference,“ potvrdil generální ředitel Albatros Media Michal Krejčí.

Společnost bude mít nové logo, čtyři nakladatelství pak budou používat své vlastní značky. Známý letící ptáček připomínající rozevřenou knihu zůstane nakladatelství pro děti a mládež. Albatros Media bude vydávat knihy pro mladé čtenáře, dospělé a edici knih České televize. „Vedle knih se zaměříme i na CD, multimediální encyklopedie a nově také DVD,“ doplnil Krejčí.

Rozhovor s Michalem Krejčím (zdroj: ČT24)

Nakladatelství Plus bude vydávat knihy pro dospělé, a bude tak pokračovat v dosavadní edici Albatrosu. Zaměří se na moderní beletrii, společenský román, sci-fi, fantasy, tituly publicistické a možná i encyklopedické.

Nakladatelství Cooboo (z anglických slov „cool“ a „books“) bude určeno především teenagerům. „Cooboo by mělo být moderním trendy nakladatelstvím pro ty, kteří hledají i alternativní cesty vedle tradičního Albatrosu,“ prozradil Krejčí. „Teenageři jsou nejsložitější věková skupina pro každého nakladatele. Zjednodušeně se říká, že nečtou. Já si ale nemyslím, že mladí lidé jsou špatní, musíme jen hledat nové cesty, někdy až provokativní, abychom lépe reflektovali jejich priority a změny jejich chování,“ domnívá se. Nutné je podle něho brát také ohled na světové trendy. Proto Albatros přichází s edicí Manga Shakespeare, kterou tvoří klasická díla podaná formou japonského komiksu.

Albatros se stal nově výhradním výrobcem a distributorem knižních titulů Edice ČT, která se stává čtvrtým nakladatelstvím pod hlavičkou Albatros Media. „Budeme se soustředit na všechny cílové skupiny, stejně jako vysílání všech čtyř kanálů ČT je směřováno na všechny diváky od malých dětí po seniory. Reflektovat budeme jednotlivé žánry, a to počínaje dětmi přes seriálovou tvorbu, zpravodajství, publicistiku až po sport,“ vyjmenoval Krejčí. Prvním titulem nové edice bude ještě v září hravá angličtina s Jů a Hele, následovat bude kniha Na půdě, vycházející ze stejnojmenného filmu, kterého byla ČT koproducentem.

Albatros patří mezi největší tuzemské nakladatele a mezi těmi, kdo vydávají dětské knížky, má významné postavení. Zájem o knihy pro děti podle Krejčího stále je: „Ekonomické problémy a krize z posledních měsíců se dotkly i nakladatelské branže. Sami je cítíme na propadu naší produkce, ale musím říct, že zájmy a vzdělání dětí je to poslední, na co rodiče a prarodiče sahají, pokud musí omezovat část svého rozpočtu.“

Letos v celém Albatrosu vyjde přibližně 300 titulů, mezi nimiž jsou tituly nové, reedice i dotisky. Na příští rok společnost plánuje vydání asi 400 titulů v českém jazyce, vedle toho další knihy v jiných jazycích. „Albatros od roku 1949 vydal více než 10 tisíc titulů v množství převyšujícím 350 milionů kusů knih,“ zbilancoval Krejčí dosavadní knižní počiny nakladatelství s šedesátiletou tradicí.

  • Romeo a Julie z edice Manga Shakespeare, ilustrace: Sonia Leong zdroj: www.mangashakespeare.com http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/9/830/82952.jpg
  • Nakladatelství Albatros autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/3/294/29326.jpg