Recenze: Ďábelští Krucipüsk na pekelné lopatě

Mladí, krásní a talentovaní - přesně taková podoba muzikantů je ve světě žádaná. Jenže pak také existuje druhá kategorie - šílení, nestandardní, ale setsakra dobří. A právě do této poněkud extrémní složky pasuje trash-metalová kapela Krucipüsk. Dragouni tentokrát ukázali své „ksichtíky“ pražskému Paláci Akropolis, kde na ně s otevřenou náručí čekal našťouchaný sál. I tentokrát šlo o nabroušenou jízdu mezi koly metalu s vozíkem osobitého humoru. Tomáš Hajíček a jeho parta jsou zkrátka k nezaplacení. Předvedli show plnou nápadů a mladým kapelám ukázali, kam se to dá s trochou píle dotáhnout. Krucipüsk mají styl a vlastní pohled na svět. Je vlastně dobře, že už jim není dvacet.

Palác Akropolis má nemilou vlastnost. Sám o sobě postrádá vytápění, a tak musí snesitelnou teplotu v sále vždy vytvořit příslušné publikum. K pohybu se je snaží většinou přimět předkapela, avšak kdyby tuto funkci pokaždé zastávali předskokani X-Core, publikum by umrzlo. Ne, že by snad heavy metalové partičce chyběla energie, ale jejich repertoár zněl stále stejně. Člověk zkrátka nepoznal, že se z jedné písně přehoupli do další. Znojemská čtveřice předvedla metal-rock v té nejklasičtější podobě, což vzhledem k jejich neúměrně dlouhému setu působilo místy nudně. Navíc na studiové desce vyzní jejich kytarové vyhrávky mnohem lépe, ale ten večer se nepovedlo ani nazvučení. X-Core se řadí mezi kapely, které dobrý zvuk bezpodmínečně potřebují. I tento nedostatek stáhl kvalitu jejich hudby do hlubin.

Nevadí, liberecká sestava dohnala to, co X-Core nechali v šatně. Formace bruslící na ledech trash-metalu nastoupila ve všedním oblečení, nic honosného - což je vlastně styl sám o sobě. Korunu všemu nasadil basák
Marek Haruštiak se žlutou kachničkou na prsou s nápisem „Duck you“. V momentě začali bušit do svých nástrojů a song „Mámo“ rozhoupal polovinu Akropole. Nešlo se nehýbat, nešlo netančit, neposkakovat, nešlo ani nezpívat! Se zpěvem fanoušci lídrovi Hajíčkovi pomohli víc než dost. Jejich chorál zněl sálem i tehdy, aniž by je frontan k hromadnému zpěvu vyzýval.

Krucipüsk mají v projevu vůči fandům vůbec zvláštní metody. Od člověka, jenž považuje za své hobby lovení mamutů byste ostatně měli čekat cokoliv. Tomáš Hajíček není na zbytečné řeči. Díky jeho osobité dikci ale vyzní i obyčejná věta jako hláška z groteskního filmu. „Děkujeme pěkně!“ či „Děkujeme krásně!“ už patří neodmyslitelně k jeho slovníku. TH si nevynucoval vytleskávání, ani mávání rukou. Nezazněla ani klišé fráze: „Jste tady?“ Je nesmírně osvěžující přijít na koncert a nepřipadat si jako ovce v davu, jakou z diváků spousta kapel dělá.

Avšak formaci netvoří jen jeden člověk, ale i další zajímavá jména. Vojtěch Douda, Marek Haruštiak a Jarmut Gabriel mají zkušenosti v účinkování alespoň ve třech kapelách, ani jeden z nich přitom nemá hudební vzdělání. Za vynikající ozvučení vděčí Krucipüsk Satandovi Urbanovi.

Pokud se vám oposlouchalo všech osm desek, které liberečtí gentlemani přivedli na svět, máte možnost sáhnout po novince. Tomáš Hajíček totiž před nedávnem vydal sólový počin s názvem „Kocour je v troubě“. V hudebním stylu na něm otočil o sto osmdesát stupňů, ale risk je zisk.

Čtvrteční akce měla neuvěřitelný drajv. Přestože se ve svých textech skupina neštítí vulgarismů, v jejich podání nevyznívají lacině, ale trefně. Zazněla většina důležitých songů (např. „Láska je kurva“ v reggae stylu) a ani s přídavkem to Krucipüsk nepřeháněli. Přítomní pak schladili žáhu na baru a s vychlazeným nápojem v sobě nechávali doznít zážitky z perfektního večera.

• Zpěvák X-Core při vystoupení v Paláci Akropolis autor: Petr Adámek, zdroj: Petr Adámek http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/22/2166/216546.jpg
  • Bubeník Vojtěch Douda při vystoupení se svou kapelou Krucipüsk autor: Kristina Bílá, zdroj: Kristina Bílá http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/22/2166/216549.jpg
  • Krucipüsk v Paláci Akropolis autor: Kristina Bílá, zdroj: Kristina Bílá http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/22/2166/216555.jpg