Nejhvězdnější belcantové obsazení v přenosu z MET

New York - Po vynikajicí Donizettiho Lucii z Lammermooru s famózní Natalie Dessay v titulní roli pokračuje belcantová hostina servírovaná Metropolitní operou ve vysokém HD obrazovém rozlišení a prostorovém 5.1 zvuku Dolby Digital dalším hlavním chodem. V sobotu 9. dubna je od 18:45 hodin na programu poslední komická opera Gioacchina Rossiniho Hrabě Ory. V titulní roli zazpívá peruánský tenorista a mistr vysokých c Juan Diego Flórez. V roli Adèle se objeví německá sopranistka Diana Damrau pověstná svými stratosférickými koloraturami. V kalhotkové roli Isoliera vystoupí brilantní americká mezzosopranistka Joyce DiDonato.

Hvězdnější belcantové obsazení si v současnoti lze jen těžko představit. Přenášena bude nová a teprve před necelými dvěma týdny premiérovaná inscenace amerického režiséra Bartletta Shera. Za dirigentským pultem stane divákům HD přenosů dobře známý italský maestro Maurizio Benini. Průvodkyní sobotního přenosu bude v Česku velmi populární sopranistka Renée Fleming. V České republice se přenos uskuteční do 29 kinosálů ve 25 městech, nejnovějším přírůstkem mezi přenosovými sály je kino Šumava v Klatovech.

Vrchol přenosové sezóny

„Přímý přenos opery Hrabě Ory bude bezpochyby jedním z hlavních vrcholů letošní sezóny,“ uvedl za organizátory přenosů Martin Cikánek a dodal: „tato vynikající Rossiniho opera je díky mimořádným nárokům, které klade na pěvce, uváděna jen velmi zřídka. V Met se však podařilo sestavit to nejhvězdnější belcantové obsazení dneška, takže zde máme událost, při které žádný operní milovník nemůže v sobotu v kinech chybět.“

Nejvtipnější z Rossiniho oper

V případě Hraběte Oryho se režisér Sher rozhodl pracovat metodou „divadla na divadle“ a starý středověký příběh Rossiniho opery přenést do 19. století. Prestižní americký deník The New York Times v recenzi premiéry Hraběte Oryho ohodnotil Sherovu inscenaci jako „velmi živou, plnou barev a mimořádně invenční.“  Samotnou operu Hrabě Ory, která byla v Met uvedena vůbec poprvé v historii, pak okomentoval slovy „nejvtipnější a zároveň nejsofistikovanější z Rossiniho oper.“