Divadlo Feste se po čtyřech letech vrací do experimentálního prostoru NoD. V roce 2007 zde uvedlo svou vůbec první premiéru Identita 1.: Náš islám. Tentokrát divákům představí jak svůj aktuální repertoár, tak i novou, jubilejní desátou inscenaci v dramaturgické linii Identita. Divadlo Feste se při své tvorbě opírá o výzkumy a odborné rešerše daných společenských témat. Hledá vždy novou cestu ke specifickému divadelnímu ztvárnění.
Objektivní pohled na realitu si tvůrci podobných představení získávají na základě odborných rešerší. „Postavy vůbec neví, s čím přichází do styku. Vůbec neznají to etnikum. To znamená, že o něm mohou hovořit naprosto bez ostychu, bez znalosti kontextů, a tím pádem my tam můžeme dostávat realitu. U nás je to tak, že je toto téma buď černé, nebo bílé, protože se tím nikdo moc nezabývá,“ vysvětluje režisér Jiří Honzíček.

Reportáž Terezy Radvákové
Dokumentární divadlo je na dnešních evropských scénách jedním z nejaktuálnějších proudů. U nás se mu kromě divadla Feste věnuje například režisér Miroslav Bambušek. Jeho hra Česká válka se pokouší reflektovat atmosféru třetího odboje. Ryze ze současnosti je potom odlehčené scénické čtení skandálních nahrávek poslankyně Kristýny Kočí. To pod názvem Blonďatá bestie nedávno uvedl režisér Tomáš Svoboda.