Na poslední Strunu podzimu zadrnkala Genauxová

Praha - Koncertem americké mezzosopranistky Vivicy Genauxové dnes večer skončil 16. ročník mezinárodního hudebního festivalu Struny podzimu. Jedna z nejuznávanějších současných interpretek barokního a italského bel canta zazpívala Za doprovodu českého barokního orchestru Collegium 1704, který řídil jeho vedoucí Václav Luks.

Černovlasá diva původem z Aljašky zvolila pro svůj český debut árie a skladby z oper čtyř generací mistrů 18. století: Antonia Vivaldiho, Josefa Myslivečka, Antonia Boroniho a Johanna Adolfa Hasseho, který patří ke stěžejním autorům jejího repertoáru. Po koncertech dvou mezzosopranistek Cecilie Bartoliové a Magdaleny Kožené, které v Praze zazpívaly v říjnu, tak měli Pražané možnost slyšet další světovou hvězdu interpretace barokní hudby. Podle některých přítomných kritiků se obtížně srovnávají, Genauxová však prý nedosáhla takových kvalit, jako předchozí dvě pěvkyně.

Myslivečkovu hudbu interpretovala Genauxová poprvé, zazněly árie z oper Demofoonte a Calliroe, jež doplnila předehra k opeře Ezio. Na programu nechyběla ani árie z opery Artaserse Antonia Boroniho, která měla premiéru v roce 1767 v pražském Divadle v Kotcích.

Renomovaná interpretka Hasseho operního díla okouzlila posluchače v árii jeho stejnojmenné opery, za kterou sklidila nadšené Bravo!. Závěrečný přídavek se poté nesl v duchu koncertu a patřil Vivaldiho tvorbě.

Vivica Genauxová vystupuje na předních světových scénách včetně prestižní Metropolitní opery v New Yorku i operních domech v San Francisku, Dallasu, Paříži, Vídni i Berlíně. Na kontě má několik ceněných nahrávek, například album virtuosních árií pro kastráta Farinelliho nebo alba s Vivaldiho náročnými koloraturními áriemi nahranými s orchestrem Europa Galante pod vedením Fabia Biondiho. Její pěvecké schopnosti časopis BBC Music Magazine označil za „vokální pyrotechniku“. Nahrávka Bazajet získala nominaci na cenu Grammy, album nazvané Pyrotechnics zase cenu ECHO Klassik 2010.