Rozezpívej plakát a přivítá tě Pražské jaro

Praha - Mezinárodní hudební festival Pražské jaro vyhlásil na nových webových stránkách dvě interaktivní soutěže Zpívající plakáty. V první z nich si mohou lidé na internetu pomocí jednotlivých tónů rozezpívat vlastní verzi plakátů, nejlepší ze soutěžících získá zdarma lístky na atraktivní koncerty. O vstupenky se může bojovat i znalostním kvízem s melodiemi skladeb, které na festivalu zazní. 67. ročník největší přehlídky klasické hudby v Česku začíná už příští sobotu 12. května a končí 3. června.

Do soutěže Rozezpívejte plakáty, kterou pořadatelé spustili v pondělí, je přihlášeno již 103 skladeb. Vytvořené melodie ohodnotí ostatní návštěvníci webu. I s kvízem budou soutěže vyhodnoceny 11. a 21. května. Vítězové získají například vstupenky na druhý zahajovací koncert, koncert Petrohradské filharmonie, recitál pěvkyně Edity Gruberové nebo Varšavské filharmonie.

„Je to triumf avantgardní hudby, protože všechny skladby znějí skoro jako od Johna Cage. Málokdo se pokouší skládat nějaké melodie nebo harmonie. Všichni s tím jakoby experimentují,“ uvedl Pavel Trojan mladší z marketingového oddělení Pražského jara. Jednotlivým tónům propůjčili hlas dva mladí přední operní pěvci - sopranistka Kateřina Kněžíková a basbarytonista Adam Plachetka.

Hravými „zpívajícími“ plakáty láká Pražské jaro na svůj program i v propagačních materiálech. Výtvarnou podobu opět navrhlo grafické Studio Najbrt, které již v uplynulých dvou ročnících vytvářelo loga festivalu, webové stránky vytvořila společnost Smarcoms.

Webová stránka / Zpívající plakáty
Zdroj: ČT24/Pražské jaro 2012

Loni vyšlo z textu opery Prodaná nevěsta Bedřicha Smetany a úryvku, zlidovělého popěvku Proč bychom se netěšili. Pořadatelé tak chtěli upozornit na to, že vážná hudba ve skutečnosti není vážná. Předloni použili úvod z části skladby Vltava a neotřelý slogan Tadádadá.

Do mediální kampaně investuje festival zhruba deset procent ze svého pětasedmdesátimilionového rozpočtu.