Koncert na podporu Pussy Riot přilákal sedm stovek lidí

Praha – Několik stovek lidí přišlo na úterní koncert na podporu uvězněných hudebnic z ruské kapely Pussy Riot, který se konal v pražském klubu Lucerna Music Bar. Posluchači napříč generacemi sledovali produkci Filipa Topola, Vlasty Třešňáka se skupinou a kapely Čokovoko, Echt! či Kopir Rozsywal Bestar. Zahrály i skupiny The Plastic People of the Universe (PPU) a Už jsme doma, jejichž členové koncert zorganizovali.

Na koncert pro podporu uvězněných hudebnic dorazilo zhruba sedm set lidí. Vedle hudby mohli lidé podepsat třeba petici na propuštění Pussy Riot. O pauzách mezi jednotlivými zhruba půlhodinovými vystoupeními mohli také přítomní na velké projekční ploše sledovat záběry z různých happeningů Pussy Riot namířených proti ruské vládě a konzumní společnosti.   

Čeští hudebníci vyzvali muzikanty na celém světě k následování své podpory. Akci v Lucerna Music Baru podpořil britský dramatik Tom Stoppard, který ve své hře Rock'n'Roll použil The Plastic People of the Universe.

„Nejkrásnějším výsledkem by bylo, kdyby je propustili co nejdříve a my mohli zorganizovat společný koncert buď v Moskvě, nebo tady v Praze. Asi to tak brzo nebude, ale věřím, že jednou k tomu určitě dojde. Já jsem s nimi v přímém kontaktu a tato akce je velice posiluje, jako ostatně všechna ta nesmírná podpora z celého světa,“ sdělil Miroslav Wanek z kapely Už jsme doma.

Vstupné za 100 korun bude použito k produkci koncertu. „Vybralo se více peněz, než jsme čekali. Možná zorganizujeme nějakou podobnou akci, něco už vymyslíme,“ podotkl zástupce pořadatelů Romek Hanzlík.   

Pussy Riot byly zadrženy při happeningu v pravoslavném chrámu Krista spasitele, kde před jedním z oltářů uspořádaly improvizovaný koncert s výzvou „Bohorodičko, vyžeň Putina“. Happening měl varovat moskevskou veřejnost před rostoucím pronikáním církevního vlivu do nejvyšších pater ruské politiky. Moskevský obvodní soud 19. dubna rozhodl o prodloužení jejich vazby, budou-li odsouzeny, hrozí jim až sedm let vězení. 

Reportáž Ondřeje Moravce (zdroj: ČT24)