Theatr Dortmund zatančil v Brně ženské šílenství

Brno – Současný balet oslnil v neděli diváky Janáčkova divadla. Představil se jim soubor Theatru Dortmund, který patří k rychle se rozvíjejícím baletům v Německu. Mezi ostatními vyniká inovativním přístupem a vlastní tvorbou, připravuje také společensky angažované projekty. V Brně zaujalo hlavně slavné představení Cantata od Maura Bigonzettiho.

Národní divadlo v Brně chce svému publiku pravidelně ukazovat evropskou taneční špičku. Každý rok v rámci projektu Taneční most/Tanzbrücke zve do Brna některý z německých souborů. Letos přijal pozvání dortmundský balet, který platí za nejkreativnější soubor našich západních sousedů.

V Brně představil to nejlepší ze svého současného repertoáru, ale i klasická vystoupení v podání jeho nejlepších interpretů, kteří si vysloužili mezinárodní uznání.

Druhá polovina baletního představení patřila choreografii současného italského tvůrce Maura Bigonzettiho. Odborníci se shodují, že Bigonzetti má velmi osobitý styl, ve kterém se snoubí humor a nadsázka. Jeho práce jsou součástí repertoárů světových baletních scén, například v Berlíně, Moskvě nebo New Yorku.

Krásný letní kus z jižní Itálie

Dortmundský balet v Brně zatančil jeho nejhranější titul, jednoaktovku s názvem Cantata. Při její choreografii se Bigonzetti inspiroval italskou lidovou hudbou. Vystoupení přivede diváky do vesnice, ve které se ženy každý rok náhle zblázní a začnou divoce tančit. „Je to krásný letní kus z jižní Itálie. Neřekl bych, že je to dějový balet, ale má to určitou linku od začátku do konce,“ říká autor projektu Taneční most Rudolf Kubíčko.

Na jevišti se představily na dvě desítky mladých tanečníků, kteří za sebou mají vystoupení po celém světě a ani v Brně nebyly poprvé. „Jsme malý, ale mezinárodní soubor. Spolupracujeme s balety po celém světě a Brno je pro nás dlouhodobě důležité. Máme k němu blízko, protože tu cítíme velký zájem o tanec,“ chválí moravské diváky asistent ředitele Tobias Ehinger.