Noví Support Lesbiens stále bojují o místo na slunci

Praha - Fanoušci Support Lesbiens si už nejspíš zvykli, že za mikrofonem nevídají blonďatou kštici někdejšího frontmana Kryštofa Michala. Po loňském rozkolu mezi ním a kytaristou Hynkem Tomanem se skupina rozdělila na dvě frakce, z nichž vznikly sestavy Portless a noví Support Lesbiens. Obě formace vydaly loni desku. Kdo bude mít u publika větší úspěch?

Support Lesbiens v nové sestavě (zdroj: ČT24)

Hynek Toman dal dohromady partu muzikantů, jejichž jména sice nejsou úplně známá, přesto za sebou ale mají nějaké zkušenosti. Současný lídr Supportů Josef Czenda Urbánek několik let působil v kapele Post-It, bubeník Radek Tomášek a baskytarista Filip Fendrych zase v Clou. Pětici doplňuje ještě klávesista Jan Andr, který se Support Lesbiens absolvoval poslední turné.

Skupina Support Lesbiens platila za jednu ze zavedených značek na českém trhu. Čeští fanoušci věděli, co od nich čekat, a ačkoliv se jejich styl v průběhu let měnil, na nedostatek zájmu si kapela nemohla stěžovat. Vztahy spoluhráčů ale v posledních čtyřech letech údajně nefungovaly tak, jak by měly, a tak se zpěvák Kryštof Michal se zbytkem kapely od kytaristy Hynka Tomana kvůli osobním sporům odtrhl. Nastala tak situace, kdy v původních Support Lesbiens zůstal jediný člen. Vzhledem k tomu, že měl Toman značku napsanou na sebe, musel zbytek sestavy přijít s něčím vlastním, a tak se zrodili Portless.

Tomášek s Urbánkem se shodují, že se vstupem do kapely k Tomanovi hudebně posunuli a konečně dostali příležitost dělat pořádnou muziku. „Mám rád nové výzvy,“ prohlásil bubeník. Zpěvák pro změnu přiznal, že si na pódiu přijde jistější a koncert si víc užívá.

Co ale fanoušci? I po vydání desek Leave a Message (Support Lesbiens) a New Ride (Portless) stále není jasné, na čí stranu se po hádce přikloní. „Spousta z nich se naštvala a vykašlala se na obě kapely,“ míní Toman. Hudební kritici obě nahrávky donekonečna srovnávají s tím, že jsou zacílené na stejnou skupinu lidí, a protože ani jedna kapela příliš nezměnila styl, zůstávají obě alba „bez tváře“. O konečných sympatiích jejich příznivců by tak mohly rozhodnout letní festivaly.