Jak velkou finanční částku bude koncern po bývalých šéfech požadovat, zatím neuvedl. Vyšetřování si kladlo za cíl zjistit, zda Winterkorn a Stadler mají na svědomí nedostatky v řízení a kontrole, které vyšly najevo po vypuknutí dieselové aféry v září 2015.
Volkswagen tehdy v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že nainstaloval asi do jedenácti milionů naftových aut po celém světě software, který umožňoval manipulovat s testy.
Skandál s měřením emisí vyvolal globální odpor vůči naftovým vozům a Volkswagen už na pokutách, různých vyrovnáních a dalších nákladech kvůli soudním sporům zaplatil desítky miliard eur.
Winterkorn i Stadler u soudu
Winterkorn z postu šéfa Volkswagenu krátce po vypuknutí skandálu odstoupil. Zdůraznil ale, že si není vědom žádných pochybení. Kvůli aféře stane i před soudem v Braunschweigu, který by měl případ začít projednávat v polovině září.
Vedle Wintekorna soud přezkoumá i roli dalších čtyř vrcholných manažerů, z nichž někteří už firmu opustili. Stadler se už ze spoluviny na manipulacích výfukových testů zodpovídá před mnichovským zemským soudem.