První kontrakt na nové L-39 po dvaceti letech: Aero Vodochody prodá Senegalu čtyři cvičné letouny

Aero Vodochody po 20 letech prodává nové letouny do zahraničí. Čtyři letouny L-39NG si koupí africký stát Senegal. Hodnotu kontraktu největší výrobce letecké techniky v ČR neuvedl.

Objednávka Senegalu zahrnuje pořízení čtyř letounů L-39NG ve verzi lehkého bitevníku, které budou zároveň disponovat také schopnostmi pro kompletní výcvik pilotů.

Oznámený obchod zároveň zahrnuje přecvičení pilotů na letoun L-39NG, výcvik instruktorů a výcvik pro letecký boj, dále pak zaškolení mechaniků, dodávku náhradních dílů, dodávku vybavení pro pozemní podporu a služby logistické podpory.

Letoun L-39NG představuje budoucnost Aera Vodochody, které vyrábí své vlastní letouny již od roku 1919. L-39NG vychází z úspěšného aerodynamického konceptu stávajících L-39, je ovšem vyroben za použití nových technologií a obsahuje moderní systémy.
Giuseppe Giordo
prezident Aera Vodochody

V lednu Aero Vodochody zahájilo provoz linky na předsériovou výrobu letounů L-39NG, v rámci níž montuje první čtyři letouny. První a čtvrtý letoun poslouží k letovým zkouškám, druhý vyrobený kus bude připravený pro statické zkoušky a třetí pro únavové zkoušky.

První let předsériového letounu L-39NG je naplánovaný na konec roku 2018. Dodávky letounů zákazníkům by měly začít v roce 2020.

Události: Aero Vodochody začalo s výrobou L-39 NG (zdroj: ČT24)

Firma se zabývá vývojem, výrobou, prodejem a servisem vojenské i civilní letecké techniky. Kromě vlastních letadel se podílí například na vývoji a výrobě křídla malých dopravních letounů typu CSeries Bombardier a vývoji a výrobě komponent pro vojenský dopravní letoun KC-390 Embraer. Dodává také kokpity pro vrtulníky UH-60M Black Hawk.

Aero se opírá o tradice a zkušenosti z vývoje a výroby vojenských letadel sahající až k začátkům firmy Aero v roce 1919. Hlavními zdroji zkušeností se vztahem k současné náplni činnosti jsou licenční výroba sovětských proudových letadel řady MiG a téměř šedesátileté zkušenosti z vývoje a výroby čtyř generací vojenských cvičných proudových a lehkých bojových letadel, uvádí na svých webových stránkách. 

V minulosti mělo Aero Vodochody velké úspěchy s proudovým podzvukovým cvičným letounem Aero L-39 Albatros, který vyvinulo v šedesátých letech 20. století.

V současnosti se Aero soustředí podle firemních informací zejména na rozvoj vlastních letounů – lehkého bojového letounu L-159 a L-39NG.

Vydáno pod