Annonci přebírá Penta. Legendární inzertní titul bude patřit pod Vltava Labe Media, pomůže Deníku

Vydavatelství Vltava Labe Media, za kterým stojí finanční skupina Penta, koupilo 100 procent společnosti Annonce, která vydává inzertní noviny a internetový server. Není ale jasné, kolik vydavatelství za společnost zaplatilo. Annonce má kolem 400 000 uživatelů měsíčně.

Akvizice by měla výrazně posílit ambice vydavatelství na trhu řádkové inzerce (tzv. classifieds). „Od nákupu si slibujeme vedle stovek tisíc loajálních uživatelů především know-how z 27 let úspěšného fungování Annonce. Na poli classifieds neboli řádkové inzerce ji považujeme za velmi hodnotnou značku,“ uvedl člen představenstva VLM Vít Nantl.

Annonce vydává čtyřikrát týdně inzertní noviny a je silná v segmentech práce, auto-moto a reality. Úspěšná je ale i v inzerování domácích mazlíčků a seznamky. Většinu svých příjmů generuje z online aktivit. Ředitelkou společnosti zůstane i nadále Lenka Černá.

„Jsem velmi ráda, že Annonce dostává tak silného partnera. Věřím, že společné synergie a sdílení know-how povedou k úspěšným projektům a Vltava Labe Media se stane jedním z nejsilnějších hráčů v oboru classifieds,“ dodává Černá.

Annonce.cz
Zdroj: ČT24/annonce.cz

Annonce jako jediná na českém trhu kombinuje řádkovou inzerci jak v tištěném vydání, tak na internetu. Právě oblast classifieds má podle webu mediaguru.cz posílit také v tištěných Denících. Vydavatelství Vltava Labe Media spolupracovalo se společností Annonce už v loňském roce, tehdy dosáhla firma tržeb 48 milionů korun a skončila ve dvanáctimilionové ztrátě.

Annonce poprvé vyšla 19. března 1990. Nakladatel Josef Kudláček tehdy v Československu poprvé představil nový model, který už měl odzkoušený v Německu – inzertní noviny. Čekací doba na vydání inzerátu se tehdy zkrátila z měsíce na tři dny, soukromí inzerenti si navíc mohli podávat anonce díky vystřiženým kuponům úplně zdarma. Už v roce 1997 pak vznikla i webová verze, která tištěný titul doplňovala.

Vltava Labe Media je druhé největší české vydavatelství s tržním podílem 16 procent. Je součástí investiční skupiny Penta Investments, do které patří i největší slovenské vydavatelství News & Media Holding. VLM vydává noviny Deník a lifestylové tituly Glanc, Story, Gurmet, Kondice, National Geographic, dvouměsíčník Kreativ (Praktická žena), tradiční tituly Týdeník Květy, Vlasta, Překvapení, měsíčník Dům a zahrada a několik televizních časopisů. Součástí portfolia jsou onlinové tituly www.denik.cz, www.dotyk.cz, www.kafe.cz, www.tipcars.com, www.cars.cz a www.automix.cz.