Leo Express bude jezdit mezi Berlínem a Stuttgartem. Přebírá firmu Locomore

Leo Express rozšiřuje byznys v Německu (zdroj: ČT24)

Český dopravce Leo Express přebírá berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem a Stuttgartem na jihozápadě Německa. V tiskové zprávě to ve středu uvedla německá společnost FlixBus, která s Leo Expressem plánuje spolupracovat při prodeji lístků a bude mít na starosti i marketing, cenovou strategii a péči o zákazníky.

Přerušený provoz z Berlína do Stuttgartu zahájí společnost 24. srpna. Jezdit má čtyřikrát v týdnu od pátku do pondělí. Vlaky vybavené Wi-Fi připojením zdarma nebo zásuvkami pro napájení drobné elektroniky budou vyjíždět ze Stuttgartu v 06:21 a v opačném směru z Berlína budou vyjíždět v 14:19, uvedl na svých internetových stránkách tuzemský dopravce.

Podle Leo Expressu Locomore na trase dokázal během pěti měsíců přepravit na 100 tisíc zákazníků. V insolvenci firma skončila kvůli nízké kapitálové vybavenosti a proto, že řadu prací na provozu železniční dopravy musela najímat u externích partnerů. Česká společnost s několikaletou zkušeností s provozem železniční dopravy a podporou FlixBusu předpokládá, že ji podobný osud nečeká.

Trable firmy Locomore

Start-up Locomore začal spoj mezi německou metropolí a hlavním městem Bádenska-Württemberska provozovat v prosinci loňského roku, ale už v květnu se dostal do velkých finančních problémů a podal návrh na zahájení insolvenčního řízení.

O Locomore se podle německých médií ucházelo několik firem, včetně LeoExpressu. „Odevzdali jsme nabídku. Chceme si ponechat zaměstnance a řadu dodavatelů,“ řekl v květnu deníku Handelsblatt výkonný ředitel české firmy Peter Köhler. 

Česká firma podle redaktora deníku E15 Jana Šindeláře využila příležitosti, která se naskytla. Právě německý trh patří podle něj k těm nejsložitějším a tak se nákup přímo německé společnosti hodil.

Cena, která nebyla zveřejněna, podle něho nebude nijak zásadní, protože Locomoro je z hlediska německého trhu mikrospolečnost. Provozovala jednu soupravu, půjčenou lokomotivu a několik vagonů, podotkl.

„Jde spíše o symbolický průnik české firmy na německý trh. Co je zásadní, že Leo Express nákupem získá německou licenci, to znamená povolení k provozování vlaků na německém území,“ zdůraznil Šindelář. Navíc bude Leo Express spolupracovat s gigantem FlixBusem.